tisdag 28 april 2009

Vårfin

Så här vårfin ska en liten T bli. Hennes mamma kom förbi på en kaffe en förmiddag. Det slutade med att vi (mest jag, haha!) med liv och lust rev och slet i tyglådorna medan yngsta dottern rev och slet i allt hon kom över. Till slut föll valet på de här härliga poplintygerna från Hilco (fjolårets kollektion). Visst är de fina? Jag sydde ett par shorts i fjol i det gröna med vita prickar och med det rosa med gröna prickar som kantband.

Mönster:
Eget

Material:
Bomullspoplin från Nea Nobelle eller om det kan ha varit Michas Stoffecke; köpta förra våren.

Bäst just nu:
Att få sy i så härliga färger. Sen hade vi väldigt trevligt när vi frossade i tyger och kombinationer också! Även om det blev rätt kaotiskt när jag samtidigt skulle försöka avstyra dotterns busiga små upptåg. Hon tyckte liksom att vi borde ägna oss helt åt henne istället. :-)

Sämst just nu:
Som vanligt när man syr till andra finns alltid den där lilla, lilla oron att det inte ska ha blivit som de föreställt sig.

31 kommentarer:

Anja Allvin sa...

superfin!!! Så roligt skrivet också :-)

Cilla sa...

Helt underbar! Det är så härligt med grönt och rosa tillsammans.

Karolina sa...

Hej, hur syr du resåren i ärm och hals? Ligger den lös i kanalen eller har du sytt fast den i fållen? Och hur gör du med fållen i halsen när du viker in (två varv?)? Blir inte den yttersta kanten för kort när den viks in?

Gekko sa...

Helt underbart, jättehärliga färgkombos! Gullklumpen sitter i mitt knä och påstår att klänningen är hennes. Synd att hon inte behöver flera klänningar!

Heimlaga sa...

Fina färger, och det är ju så roligt med prickar!

od Andulky sa...

Jättefin!! Härlig modell och fina färger!!

Katarina sa...

Har mycket svårt att tro att den där inte skulle falla i god jord - verkligen jättefin och härliga vårfärger!!

Anonym sa...

hur fin som helst. mysiga färger ihop

Anonym sa...

En liten prinsessbakelse..jättefin

Lallis/Helene sa...

Jättefin! Härliga färger som man blir glad av :)

Thea sa...

Tack!!

Karolina: Jag syr en kanal. Jag gör precis som du skriver, viker in den två varv. Det är lite pyssel, men det går! Jag testade att klippa små jack i sömsmånen innan jag overlockade kanten och det bliev lite bättre.

h/saltaste bönan sa...

Kanonfin! Jättefina färger ihop. Har också problem med kanalen (att det blir för lite tyg när man viker ner). En kompis tipsade om att man kunde lösa det genom att ändra i mönstret så det "går ut" i halslinningen. Man lägger alltså till som ett utåtpekande v. Har inte testat än, men det låter logiskt.

SiriR sa...

Kjempefin! Knallfine farger sammen, og søt modell.

Thea sa...

H, jag har testat det också. Det hjälper också lite. Många bäckar små! Tack för tipset!

Strumpetossa sa...

Så söt!!

Doris_Assar sa...

Åh så fint, verkligen schysst färgkombo! :-)

Agneta sa...

Helt underbara färger! Och modellen är verkligen supersöt.

lilla hjärtat sa...

Verkligen vårfin klänning i härliga färger. Så roligt att se alla fina klänningar som poppar upp bland bloggarna i så många olika modeller och färger. För min del blir det inte så många klänningar med två grabbar.

Sanna sa...

Gudomligt söt. Sicken vårkick man får när man ser så sött

Josefinaste sa...

Jättefin! Härligt vårig! =)

Anneli sa...

Jättesöt! Såna här gånger blir jag avis på den som har en liten tjej, fast vi har en stor och två underbara grabbar. Det känns bra det med!

Kram Anneli

LillaBarn sa...

Vad söt!! Jättefina färger..

Unknown sa...

Guu vad fina grejjer! Jag blir så extremt inspirerad av din blogg. :-)

U.K.M sa...

Super fint som alltid. Har läst och inspirerats av din blogg rätt länge och när jag nu börjat blogga själv hoppas jag att det är okej att jag länkar till dig.

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Tokigt fin på alla vis, är så avudsjuk på ditt superfina mönster. Håller på att försöka rita ett eget singolla mönster men det är inte okej ännu...

Anna, Tvillingtand sa...

Så fin! Jag har sammanställt en länklista på min blogg med andra bloggar jag tittar in på och din är upplagd där nu, hoppas det är okej =)

HUSnrNIO sa...

Vilken jättefin tunika.

A & Lilla P sa...

Vad fin! ♥

Pom A sa...

Vilka fina kläder du skapar. Jag vill ha allt!!

Fit mum sa...

Den var kjempefin!!

sofia sa...

Den tunikan va jätte fin