tisdag 5 juni 2012

Apträd och garage


Nya tyger igen.  "Monkey Tree" och "Garage" från Strömming.  Men kika inte in där om du inte har tänkt handla, för hon har fått in jättemycket fint.  Dreglar över trafikmärken och jättebollar som jag ännu inte har köpt...

Nu har lillebror så många T-shirts i sin garderob (sydde ju ett gäng för lite sen) att det är dags att gå in på långärmat.  Det var dessutom något jag insåg behövdes mer av - bättre solskydd än långärmat finns inte.  Då slipper man förresten alla kladdiga solkrämer. De allra hetaste dagarna måste man kanske planera för annat, men långärmat och trekvartsshorts fungerar förvånansvärt ofta.

Mönster:
Eget, strl 86.  Samma som till hajtröjan i det här inlägget, fast med lång ärm.

Material:
Jersey från Strömming.

Bäst just nu:
Min underbara, kramgoa nittonmånaders. Ja, såklart de andra två är lika fantastiska de, men det är något speciellt över små ett-och-ett-halvtåringar.

Sämst just nu:
Det är så sjukt mycket jag vill hinna sy till sommaravslutning, sommarlov, semester och allt annat, så jag faktiskt blir rent stressad av att tänka på det!

10 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Kjempeflotte stoffer og klær!

Elisabeth (frøkna og frøet) sa...

Så flink du er! Kjenner igjen problemet med alt for mange planer og alt for lite tid:-)

Linnéa sa...

Så fina! Lyckades motstå dessa tyger sist jag handlade men det har blivit lite av de vävda. Får se hur länge jag kan låta bli dem :)

MinaMirakel sa...

Jättefina tröjor i fina tyger, gillar apträden speciellt!/Åsa

Annikwa sa...

Åh vad fina de blev! Du är så snabb med att sy i nya tyger, hur går det till? Det tar mig veckor att hinna tvätta, sen stryka, sen klippa, sen kanta, sen sy ihop, sen fålla, allt på olika dagar :-) Jag är imponerad!

lavendia sa...

Jag håller med - hur hinner du? Som vanligt väldigt fina plagg.

Thea sa...

:-) Och jag tycker ändå att det tog lite tid den här gången. Fast det är lite olika; jag har rätt många nya (som kanske inte är så nya längre?) tyger som ligger och väntar. Ibland msåte jag liksom komma på vad de ska bli först...

Strömming sa...

Oj så fina! Har inte sett Garagen uppsydda ännu innan detta inlägg och jag har inte heller hunnit sy av dem. Det är verkligen snyggt! Och du har rätt, långärmat ÄR bra på sommaren!

Sandra sa...

Jättefina! Håller med dig det är farligt att kika på hennes tyger utan att handla

Thea sa...

Fast det allra farligaste är att man handlar fastän man inte skulle!