måndag 27 augusti 2012

Stilrent. Snyggt. Och rätt coolt.


Det här tyget är en riktig favorit. Konstigt nog har jag inte sytt mer i det sedan jag sydde klänningen till lillasyster i vintras. Antar att det beror på att det hela tiden kommer en massa nya fina tyger som jag köper på mig trots att jag inte borde och som sen snabbt bildar en rejäl backlog på strykbrädan.  Det är där alla mina oanvända tyger samlas nämligen.

Nu när jag fick frågan av en kompis om jag händelsevis hade något litet plagg i storlek 74 liggande hemma, hennes mamma skulle så gärna vilja ha en persent till en bekant, tog jag tillfället i akt att plocka fram det fina tyget ur skåpet. Det passar perfekt att sy något i till någon man inte känner så väl; det är både snyggt och stilrent (och rätt coolt) och faller nog de flesta i smaken.  Ett rätt säkert kort med andra ord!

Huj så kul det var att få sy en liten body igen. Det var ett tag sen nu. Mönstret jag använde var ett jag hittade bland mina färdiga; ett modifierat Ottobremönster med kuvertringning. För säkerhets skull satte jag dit två tryckknappar i halsen. Det är så himla tråkigt när överlappet "ramlar ner" när barnet kryper i bodyn.

Mönster:
Modifierat Ottobremönster. Minns tyvärr inte numret.

Material:
Jersey med lycra från Gekko. Finns att köpa hos JNYdesign.

Bäst just nu:
Den blev fin, bodyn. Det är så med vissa tyger, att allt blir fint. Man behöver inte göra så mycket eller krångla till det; det blir snyggt ändå!

Sämst just nu:
Höst idag, hörrni...

4 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Kjempefin ble den. Jeg har også nettopp sydd litt av dette stoffet. Favoritten er nok det blå med oransje fra Gekko men de er fine alle sammen:)

od Andulky sa...

Underbart fin!
Kram!

GOBLIgobli sa...

Haha, känner igen det där med strykbrädan. =D Därför har jag förpassat den till förrådet istället och tar fram bara när den behövs.
Underbar body och ännu mer underbart tyg!

Annikwa sa...

Jag håller med, det där tyget är perfekt för presenter! Jag skulle inte ha något alls emot att få en sån present :-)