tisdag 18 december 2012

Klöver i juletid

Ja, vem skulle inte behöva lite mer klöver så här i juletid?  Tänk om det alltid vore så enkelt att lösa det problemet!

Klövertyget kommer från Ohlssons Tyger och har ju funnits ett tag nu utan att jag har lyckats få tag på en bit. Så när jag var hos tandläkaren sist tog jag en lov in på Ohlssons.  Det är förresten inte så dumt att ha tandläkaren intill en tygaffär sådär.  Det blir liksom något positivt att gå till tandläkaren då.

Mönstret är ytterligare ett nytt.  Jag har breddat mitt BV+6- mönster till BV+8.  (BV är bröstvidden, dvs måttet över bröstkorgen, för den aktuella storleken och +måttet är vald rörelsevidd.)  Stackars lillebror. Han är en vandrande provdocka i stroelk 92!

Mönster:
Eget, strl 92 BV +8

Material:
Klövertyg från Ohlssons Tyger
Enfärgad campanjersey från min tyghylla.

Bäst just nu:
Jag gillar att de blå färgerna går ton-i-ton och de vita täcksömmarna.

Sämst just nu:
Jag ska nog sänka ärmhålsdjupen en centimeter till eller till och med två.  Får bli nästa försök!

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Snygg!!

James Pattern Design sa...

Fint som vanligt ! :)

MemLin sa...

Fin! Jag tvivlar starkt på att lillebror har något emot att vara provdocka för dina fina kläder :-)