måndag 9 juni 2008

Tunikaklänning till storasyster

Nu har snart alla fått randiga tunikor i campantrikå - utom storasyster. Nu var det alltså hennes tur. Eftersom hon har lite småbarnsformer kvar anpassade jag mönstret lite (jag fick lära mig hur på sykursen jag gick). Jag "spräckte mönstret" på mitten, dvs klippte itu framstycket under omlottdelen och särade på delarna, så att de satt ihop upptill men var 4 cm ifrån varandra nedtill. Sen justerade jag överkanten och jämnade till linjen lite. Det blev jättebra och lämnar lite mer rymd åt lilla magen! :-) Annars sydde jag den på samma vis som soliga sommartröjan jag sydde häromdagen.

Material:
Hilcos Campantrikå köpt hos Nea Nobelle, Tygpyssling och Michas Stoffecke

Bäst just nu:
Att hon blev så fin i sin tunika, min tjej!
Det är också så vansinnigt roligt att få frossa i alla olika färger och färgkombinationer.

Sämst just nu:
Inget, faktiskt! Jag är nöjd (känns skönt att få kunna säga så ibland!)

9 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jasså! Syrénen har blommat färdigt nu :-) :-)
Så fin tunikan blev!!! Dom är verkligen Kokalal dessa tunikor!! Ett av alla dina fina signum!! Och så glad din stora verkar vara över den!! Härligt!!!

Thea sa...

Ja, nu är den lagom brun och fin! ;-D

Du är nästan alltid snabbast med kommentarerna! Jättekul!

Vindling sa...

Superhärlig. Kul att få se ett av dna fina alster igen nu. :)

á Yeliqa sa...

Det är ju klart att storasyster måste få en av dina fina tunikor:) Gillar verkligen ditt sätt att blanda olika färger och leker med ränder. Den här blev, liksom dina andra tunikor, JÄTTEFIN!!!

snork sa...

Oj så fin den är!
Gillar också de olika färgerna skarpt!
Ha det gott/ Linn

jejja79 sa...

Tunikan blev superfin, och kul att kunna blanda färger. =) kanon

Jes sa...

AAA vilken fin, gillar verkligen dina randiga tunikor med omlott. Färgkommbinatonen är som vanligt superfin.

LinSar sa...

Va fin den blev.Tycker med om att blanda Campan tygerna.De passar så fint ihop allihop.

KlaramedK sa...

verkligen somrigt och färgglatt!!