tisdag 23 februari 2010

Cerise husvagnsklänning

Ett tag sen jag sydde i husvagnstyg nu. Det är ju faktiskt fööör coolt, det tyget! Den här klänningen var egentligen tänkt till äldsta dottern, men den blev för stor så den fick gå till kusinen istället.

För övrigt har det blivit väldigt lite bloggande just nu. Det har varit mycket på andra fronter; jobb, utflykter med skolan, jämna födelsedagar, Syfestival och andra aktiviteter. Så jag har faktiskt varken haft tid eller ork att blogga. Knappt ens att sy. Och ibland kan det nästan kännas lite befriande. Den där känslan att jag måste inte sy. Jag gör det när jag känner för det!

Mönster:
Eget, strl 128

Material:
Cerise husvagnstrikå i bomull/lycra från Jnydesign.

Bäst just nu:
Det var riktigt kul att hitat husvagnstyget igen. Undrar om det är slut eller om jag ska investera i en liten bit till...

Sämst just nu:
Jag har ärligt talat lite dåligt samvete för att jag inte tackat för alla de fina awards jag har fått. En del har jag hunnit att tacka för, men inte allt. Jag är i alla fall väldigt glad och stolt över dem! Tack Krumelej och Daddis!

15 kommentarer:

JuMel sa...

Fin klänning! Visst är husvagnstyget härligt?! Självklart ska man sy för att man har lust, det blir minsann inget kul om det känns som ett måste!

Gekko sa...

Härligt! Och så påminner du mig att jag har en beställning liggande i just det tyget. Kul! Nu blev jag sugen på att sy den!
Det är så himla viktigt det du skrev i inlägget, att man syr och bloggar för att man vill, det ska inte vara ett måste! Men när det är sagt så blir jag väldigt glad när det kommer ett inlägg hos dig! :-)

Benglan sa...

Jar har precis införskaffat lite rött husvagnstyg :) Kan inte riktigt få nog av det.

Heilt spesiell sa...

Nydelig som alltid fra deg!!

NorppaStiina sa...

Jättefin! Jag älskar simpel model kombinerat med den där tyget! Du är så duktigt!

Karin sa...

Roligt med ett inlägg från dig! Jag väntar så gärna. Håller med om att man ska göra det av känsla inte plikt. Kram!

AVigan sa...

Jag vill bara säga en sak: Din blogg är helt FANTASTISK! Jag har precis köpt en overlockmaskin och kommit igång med sömnaden efter många års uppehåll. Och fått hjälp inne på DIN sida med tips inför köpet av maskinen, hur jag ska sy kantband i trikå, hur jag kan fästa overlocksömmen i änden på en ärm mm. mm. TACK och bock!!!

Hello sa...

Visst är husvagnstyget fantastiskt! Det är så übercoolt bara!

Anki sa...

Superfin klänning! Har precis beställt det turkosa husvagnstyget :-)

KRUMELEJ sa...

Vad härlig den blev. Jag hade nästan glömt bort att det tyget fanns i cerise också :D. Du har så himla fina bilder på dina kläder. Jobbar du i photoshop?

busmumrik sa...

Gillar verkligen din blogg och de kläder du gör! Har följt den ett tag men varit dålig på att skriva kommentarer...

Retro Elephant sa...

Riktigt tjusig!

//Lina

Myssel sa...

Hej! Hur har ditt Spoonflower-tyg klarat sig i tvätten? Kika gärna in i min blogg och jämför och kommentera.

Rikans sa...

Fantastiskt fin blogg du har. Blir väldit inspirerad:) Just nu ångrar jag att jag inte beställde detta tyget:( Väntar en beställning mede JNY-tyger. Glädjer mig att följa med i din blogg:)

LilleLeo sa...

Utrolig fin kjole, min 5-åring hadde elsket den!