tisdag 11 september 2012

Apkul

Lillasyster behövde nya underkläder. Det sammanföll med mitt växande dåliga samvete över alla onvända, halvstora tygbitar som ligger i en låda och väntar på att bli något av. När overlocken så var trädd i gult tog jag tag i saken och eliminerade åtminstone en tygbit ur högen.

Det roliga med att sy underkläder så här är att det på något vis är helt fritt fram att sy andra färgkobinationer än man kanske vanligtvis gör på en tröja eller något som syns.  Fast jag tycker nog inte det blev så dumt med rosa täcksömmar till det gula aptyget ändå. Eller?

Mönster:
Eget, strl 116

Material:
Jersey med apor och lejon från JNYdesign.  Fast det är nog slutsålt sedan länge.

Bäst just nu:
Min vilande sylust har kommit tillbaka!

Sämst just nu:
Oj, ni skulle se min diskbänk!

4 kommentarer:

Gittan sa...

Jätte söta! Och visst har man väl hellre ett diskberg utan dess like bara man känner sig motiverad att då sy igen!!!

od Andulky sa...

Jättefina!!

Anki sa...

Snygga! Strunta i diskbänken å passa på att sy när lusten finns :-)

Annikwa sa...

Härligt med återfunnen sylust!
Själv brukar jag tappa lusten när något syprojekt går fel och hamnar i papperskorgen, då behöver jag någon veckas karens...
Fina trosor! Apor och lejontyget är så fint i gult tycker jag.