måndag 30 mars 2009

Nyekiperade dockor

Det har pysslats med dockgarderoben här hemma.

Det är rätt länge sen jag tänkte att jag skulle knåpa ihop en omlottbody till dockorna. På något vis är det det ultimata bebisplagget för mig. Jag vet inte om döttrarna tycker samma sak, eller om det var lyckan över riktiga tryckknappar, men de blev i alla fall helt till sig över de nya kläderna. Egentligen var bodiesarna tänkta till två lika stora dockor, men eftersom det är prototyper blev de olika stora. Nu i efterhand kan jag kontatera att det var helt optimalt eftersom lillasyster har börjat föredra sin lilla docka som faktiskt inte har några andra kläder än de hon kom med.

När jag ändå var i farten sydde jag en jacka i elefanttyg också.

Mönster:
Eget

Material:
Ugglor och elefanter från Jofotex
Vit interlock från Nea Nobelle
Små mimitryckknappar från Snapsource

Bäst just nu:
Utan tvekan uppskattningen!
Dessutom var det roligt att äntligen prova de små tryckknapparna från Snapsource som jag köpte i våras men inte provat förrän nu.

Sämst just nu:
Jag skulle behöva göra en tredje för att få till den helt optimalt!

10 kommentarer:

Gekko sa...

Otroligt coolt! Vilka välekiperade dockor! Och smart sen med bara en knapp i grenen, det ska jag komma ihåg om jag någonsin kommer så långt med dockgardroben! Hur klarar lillasyster av tryckknappar? Jag har inte ens testat det till dottern för jag trodde inte hon skulle klara det!

od Andulky sa...

Wow!! Du är verkligen ambitiös, den dockan har nog helt klart snyggaste garderoben :-D!

Doris_Assar sa...

Bortskämda dockor :-D
Men nu blev jag inspirerad att göre egna dockkläder, det skulle vara kul att för en gångs skull sy ngt som uppskattas av min lilla tjej ;-)
Tror du det skulle funka med "normalstora" prymknappar? Eller blir det för klumpigt?

Heimlaga sa...

Så gulligt!

SiriR sa...

Så kule! Kjempeheldig dokke som har så fine klær.

fante sa...

Fina :-)

Och vad kul när det man syr uppskattas! :-)

Det där med en knapp i grenen ska jag som Gekko försöka komma ihåg om det blir aktuellt med dockkläder. För tillfället har han fullt sjå med sina egna, och dessutom existerar inget annat än traktorer och bilar nu ...

Jes sa...

Gud så söta de va!!! JAg har ju oxå fått se dem på riktigt och de är verkligen fina, va fin jackan blev :) Säger som Gekko smart med bara en knapp i grenen det blir ju lite lättare då :)

Åsa Tidqvist sa...

så fina dockkläder! vart hade du hittat så små tryckknappar?

Thea sa...

Snapsource, i USA. www.snapsource.com

Unknown sa...

Åh! Vad fint! Ja, jag gillar också plagg som är snygga och funktionella -kanonfina!:.))

Varma hälsningar
Melissa
www.mammamelissa.blogg.se