måndag 6 april 2009

Spindelmannenklänning


Nu är det nog ungefär ett år sedan jag sydde en sån här klänning senast. Roligt nog är anledningen till att jag fick sy en till att en av dem jag sydde till i fjol ville ha en ny. Hennes lilla dotter hade vuxit ur sin förra.

Mönster:
Eget, under ständig utveckling

Material:
Spindelmannentyg från Sundbybergs Textilcentrum
Röd snedslå

Bäst just nu:
Det är jätteroligt när någon kommer tillbaka och vill beställa ett plagg till. Dessutom är jag ju rätt förtjust i att sätta ihop plagg utifrån mönster och tyger som man inte hittar i affärerna. Min äldsta dotter har ju varit stormförtjust i spindelmannen och Blixten McQueen och annat som man rätt sällan (!) hittar på "flickkläder".

Sämst just nu:
Att jag inte har någon justerbar provdocka för barn. Det skulle jag SÅ GÄRNA vilja ha. Den här gången fick dottern agera modell. Hon har börjat med strl 92 för ett tag sedan, så det här verkar vara en bra 86/92:a. Puh!

11 kommentarer:

Pernilla sa...

du syr så läckra kläder. Jag tycker det är så tufft med bilar och sånt på tjejkläder, men man hittar det aldrig i affärerna!

h/saltaste bönan sa...

Vilken cool! Mycket roligare än de hemska Spindelmannenkläderna de har på H&M.

Fia sa...

Jättefin klänning! Har samma tyg hemma och här blir det väl slagsmål om vem som ska få saker sydda av det..Hoppas jag köpte tillräckligt mycket..!

Vindling sa...

Den är underbar. Som vanligt. Jag sydde själv en klänning i det tyget för ett par veckor sedan och gav bort till en släkting. Min minsting blev helt knäckt, för hon vill minsann också ha "en klänning med kräftor på"

od Andulky sa...

Jättefin!!

Doris_Assar sa...

Stencool! Självklart ska tjejer ha klänning med spindelmannen :-)

Anna, Tvillingtand sa...

Du gör så fina saker! Jag har länge kollat in din blogg och tycker verkligen att du är jätteduktig =)

Madelene sa...

häftig! :0)

SiriR sa...

Så utrolig kul! Stilig med spiderman på jentekjole:)

Photo by emma sa...

läcker kul att sätta spinelmannen på en tjej .-)

Gekko sa...

Så snygg! Precis som de brukar vara!