tisdag 9 mars 2010

Fishy?

Det här syskonsetet har legat bra länge på hyllan här hemma. Jag sydde det redan i slutet av hösten till ett par goda vänner som väntade en lillebror. Han kom i början av januari, men vi har faktiskt inte fått chansen att träffa honom ännu! Det är ju inte klokt, när man tänker efter, hur förkylningar, kräksjukor och annat kan sätta käppar i hjulet. För det handlar om NÄRA vänner. I alla fall fick kläderna följa med barnens pappa hem i förra veckan, så att de kunde användas innan de blev urvuxna.

Den som har läst min blogg länge kanske kommer ihåg fiskbodyn jag sydde? Det är den lilla tjejen som numer drar storlek 98 och här har fått en fiskbenstunika med lite annorlunda skärning bak och ett par matchande lila tights. Lillebror fick en färgglad fiskbody med matchande muddisar. Barnens pappa och min kära make har nämligen ett fiskeförflutet, så gissa om jag blev glad när jag hittade de här tygerna?

Mönster:
Body - anpassning av Ottbres
Tights - Ottobre 4/04
Omlottunika - Eget
Muddisar - Eget

Material:
Fisktyget är en lite kraftigare trikå jag köpt från The Fabric Fairy tidiagre i höstas.
Fiskbensvelouren kommer från Sundbybergs Textilcentrum och den lila velouren från Jofotex, liksom trikån till tightsen och velouren och mudd till muddbyxorna.

Bäst just nu:
Det är så himla kul att ha ett tema att gå på. Jag håller ständigt utkik efter nya tyger och blir så glad om jag hittar något som kan bli en personlig present.

Sämst just nu:
Att vi inte hunnit träffa lillkillen ännu. Det är faktiskt helt knasigt. Visst är livet långt, men det är ju något visst med att få kika på dem när de är sådär alldeles nya.

16 kommentarer:

Gekko sa...

Vilka härliga set! Lyllos! Vad tråkigt att ni inte fått till att träffas!

Y sa...

så fina! jag sydde också av fiskrenstyget till min mans alla fiskepolares bäbisar. Igår skickades paketet till lilla minsta bebben

rockefår sa...

Så artig med en slik personlig gave!
Kjempefine sett!
Det er ikke alltid så lett med den tida - håper dere snart får det til da!

Liten Kulla och Mas sa...

Åhh vilka fina set, jätte härliga tyger!

Mimmi sa...

Härligt, härligt! Fiskbodyn var ju störtcool.

Känner igen det här med att träffas. Vi har fösökt att få till en helgträff med lillemannens kompisar med föräldrar sedan Halloween. Trodde att det lyckats i lördags då vi började i pulkabacken och skulle fortsätta hemma hos oss med mat. De fick lämna rätt snart då lillemannen började kräkas :-(

MinaMirakel sa...

Det känns som alla är sjuka just nu, lilltösen är dålig nu för andra gångaen på en månad.
Öroninflamation på båda öronen och förtätningar i lungor och luftrör.
Men man blir uppiggad av dina fiskplagg./Åsa

CRocoFin sa...

Jag känner också igen det där med sjukdomar. De vill gärna gå omlott också så att sjukdagarna blir något fler än vad de annars hade kunnat vara. Hur som helst gillar jag modellen med fiskbenstyget!

Singh sa...

Riktig fiskelycka, alltså fin fina plagg!

Fia sa...

Såg de där fiskbenstygerna i förra veckan (jo, hm, så ofta kommer jag iväg till en tygaffär...internet: your´e my best friend!) och tänkte ett tag att det var synd att de inte fanns i trikå för då hade jag slagit till direkt...till en mössa till min man...han älskar också att fiska men hinner inte lika ofta numera...stackarn.

Jättefina set iaf.

Le Petit sa...

Snygga plagg! Tyckte tyget till bodyn var väldigt coolt!

Holdbart sa...

Åhh...det gröna fiskbenstyget var ju jättefint! :)

Benglan sa...

Kul med inlägg från dig! Har inte bestämt mig om jag tycker att det där översta fisktyget är snyggt eller hemskt :)
Kul med personliga presenter!

Anonym sa...

Haha Benglan!! Du satte fingret på det! Det är PRECIS så det är, man vet inte om det är snyggt eller hemskt. Men kul! :-)
//Thea

Åsa Tidqvist sa...

Roliga tyger är det bästa med att sy! fina kläder =)

LilleLeo sa...

Fishy var kjempe kul!

Jes sa...

Helt fantastiskt!!!!! fisk tyget va ju supercoolt!!!! Ja tänk va dessa höst och vinter sjukdomar ställer till det!!