måndag 8 mars 2010

Min vän KAM-pressen

Ni som sytt omlottbodies eller dregelscarves vet att det är ett antal knappar att slå i. Och att man kan få kramp i handen för mindre. Plus att Prymknappar är rätt dyra. De är ju billigare på kort sikt, men när man börjar komma upp i stora antal blir det kännbart, även om man köper storpack.

Med anledning av detta vill jag presentera min nya vän, KAM-pressen. Den är grym! Köpt från Babythings.se. Den finns i två modeller, detta är en DK-93. Knappar till finns både i plast (passar till tygblöjor tex) och metall. Jag har insatsverktyg till 9 mm och 10 mm metallknappar. För varje typ av knapp måste man nämligen köpa ett speciellt verktyg till maskinen. Samma sak med Prymtången, där kan man ju inte heller använda samma verktyg till alla knappar. Jag måste säga att jag är mer än nöjd! Speciellt 9 mm knapparna tycker jag är jättefina till små bodies.

9 kommentarer:

Benglan sa...

Jag har också funderat på att investera i en sådan. Du verkar tycka att den är bra. Har läst det på andra bloggar också. Måste fundera mera.... :)

Thea sa...

Jag har ju varit lite dålig på att läsa bloggar på sistone så jag har lite dålig koll på vad som skrivite. Men ja, jag gillar den absolut!

Villa Nystuga sa...

Här är en till som funderat på att införskaffa en sådan värsting-manick. Jättekul att du gillar den. Du får gärna skriva lite mer om den när du har tid och lust :)

Thea sa...

Den är inte så värsting egentligen. Rätt enkel mekanik. Men den är stabil och bra och man behöver inte ta i alls.

Hawk and Weasel sa...

Oh wow, vad lyxigt att ha ett sånt verktyg! Om jag bara hade en syverkstad skulle jag också skaffa en ordentlig "maskinpark..!" Det är så roligt att använda rejäla doningar.

Hawk and Weasel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hawk and Weasel sa...

Äh, vad fånigt att det syns att jag tog bort en kommentar. Jag råkade publicera samma två gånger, det var ingenting värre än så.

Anonym sa...

Hihi, ja visst är det snopet när man dubbelpublicerar! ;-) Ha det gott!
//Thea

Jes sa...

kan inte annat än hålla med dig Thea, jag har ju oxå investerat i en och man blir helt enkelt förälskad i den :) Kan inte annant än rekomendera den :)