torsdag 11 mars 2010

Spindelmannen i byxform

En liten kille har just fått ett par nya byxor. Hans mamma och jag är bekanta och hon undrade om jag inte kunde tänka mig att sy något med spindelmannen till hennes son som är tokig i just spiderman. Vi kom överens om att ett par muddbyxor i lite tunnare denimtyg med fickor i spindelmannentyg säkert skulle bli bra. Hoppas hon tycker det nu efteråt också!

Mönster:
Anpassning av Meedoms grundbyxmönster, strl 98.

Material:
Denimtyg från Ohlssons tyger, köpt förra våren.
Spindelmannentyg från Jofotex.
Mudd från Stoff och stil.

Bäst just nu:
Jag tycker det är kul med enfärgade byxor med ett avvikande mönster på detaljerna. Det gör att kläderna inte blir too much.

Sämst just nu:
Jag hoppas att lille A inte hunnit dra iväg på längden utan att byxorna fortfarande passar. Men jag lade till lite i nederkant plus att de nog bör vara rätt rymliga i vidden också.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Alldeles lagom minsann, jättefin byxa. Jag är ju som bekant delat förtjust i alla dessa figurer och karaktärer. När barnen dock börjar fråga efter dem själva så är det lätt att trilla dit, men inte innan. HM får behålla sina figur-kläder.

Spindelmannen nämns hemma hos oss också så det kanske vore läge med en byxa som är just enough :D Man blir ju onekligen extra populär som mamma då hihi

Jes sa...

Snygga byxor :)