måndag 22 mars 2010

Traktortröja

Den här tröjan beställde en kollega av mig till hennes lille son. Sonen i fråga är ett riktigt litet charmtroll som var uppe på kontoret och höll oss sysselsatta en en dryg timme härom veckan. Extra roligt att ha träffat den nye lille ägaren. Och nu lär han ha varit på dagis i sin nya tröja och enligt min kollega fått många positiva kommentarer på den. Det värmer! Just kombon med marint och rosa till en liten kille gillar jag. Det var min kollegas egna förslag och jag tycker det var helrätt.

Tyget är en interlocktrikå i bra kvalitet, köpt från E-slöjd. Efter att ha tvättat det har jag sedan gjort traktorn med screentryck. Roligt nog kan jag berätta att de tryck jag gjort tidigare håller tvätt efter tvätt efter tvätt och är fortfarande lika snygga. Jag tvättar dem i 40 grader med avigan utåt.

Mönster:
Ett jag hade här hemma, strl 92.

Material:
Rosa och randig interlocktrikå från E-slöjd.

Bäst just nu:
Inget går upp mot när någon som beställt ett plagg kommer tillbaks efteråt och berättar hur nöjda de är eller vilken positiv uppmärksamhet plagget fått. Manblir så glad att man rodnar!

Sämst just nu:
Att det kom en decimeter snö till igår. Jag är SÅ less på att skotta och hacka fram bilen ur snön. Ofch på att alltid fryda. Jag vill ha vååååååår! Inte så syrelaterat, kanske, men väldigt väsentligt. ;-)

19 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Japp, jag är också less på att skotta, även om jag älskar vinter och snö så känns det som det räcker nu! :-D
Cool kille han måste blivit i denna tröja!

rockefår sa...

Flott traktor genser, og sprekt med rosa til en liten gutt! "Rosa traktor" gjør jo noe sunt med forestillingene våre uansett om det er til en jente eller gutt.

Anki sa...

Superfin tröja! Traktortrycket är så himla fint. Vågar inte läsa mer om screentryck för då får väl för mig att jag "måste" ha det oxå :-)

SiriR sa...

Åh, så kul! Du lager så stilige trykk!

Helt enig ang snø, her ser det ut som om det bare kommer mer og mer...

Unknown sa...

Å så fin!

Mimmi sa...

Din traktor är ju bara hur fin som helst (har nog sagt det förr ;-) )

Rosa och marint på en liten kille blir hur fint som helst. Skoj när man får belöning i form av beröm och uppskattelse.

Le Petit sa...

Jättefin traktor och tröja! Verkar så kul att kunna göra egna tryck.

Älsklingsfrö sa...

Helläcker tröja! Och inte skall du rodna inte, det är ju verkligen så fint som det ser ut på bild och lite till. Du är kanonduktig!
Kram

Simsalabim sa...

Mer rosa åt pojkarna!

Jennie sa...

Åh vilken snygg tröja och så fint trycket är!! Jag blir så glad när man vågar klä killar i rosa!

Strömming sa...

Oh, så snygg!!! :D

Anonym sa...

En jättefin tröja. Gillar allt, trycket, tyget, färgkombinationen...

Unknown sa...

Nä, nu måste jag fråga om priser. Den här tröjan var droppen! Har du en prislista med några exempel så att jag kan få en uppfattning om vad det kostar? Min son skulle vara så fin i dina kläder! Du kan kontakta mig på mail, om du inte vill lägga ut priserna i bloggen.

Äh, han är ju fin i allt! ;-)

AVigan sa...

Vilken jättefin tröja! Låter som en mamma precis i min smak - en traktor eller en färg har inget kön. :)

Jes sa...

Vilken underbar tröja!!! rosa och marint blev supersnyggt tillsammans!!
Håller med bort med snön och fram med våren!!!!

Thea sa...

Tack för era snälla kommentarer!

Andrea: Ursäkta att jag varit lite sen på att svara. Du får gärna maila mig på thea.kokalal@gmail.com om du vill.

Elliz sa...

Toppenbra blogg! Hit kommer jag komma ofta för att läsa och inspireras! :)

Thea sa...

Välkommen tillbaks!

Polkadots sa...

så utrolig stilig, gutter kan også være flotte i rosa :)

klem polkadots

http://polkadots.typepad.com/