måndag 5 september 2011

Jagande vargen

När jag var liten brukade jag och min bror leka indianer på sommarlovet. Vi täljde pilbågar, byggde läger, smög och jagade, inspirerade av mina morbröders alla indianböcker som vi läst om och om igen. Vad min bror hette minns jag inte, men själv hette jag Jagande Vargen och var en Delawareindian. Då det begav sig hade jag gett vad som helst för en indianutstyrsel. Som det var fick vi hålla tillgodo med fjäderskrudar tillverkade av svanfjädrar och resårband och en gammal polotröja vi klippt fransar på ärmarna på. Tänk vad man minns vissa saker!

Med det här nya fina tyget fick jag en riktig nostalgitripp. Det är supernytt, även om jag har gått och sneglat på det där det har legat bakom disken på Jofotex ett tag i väntan på att trycket skulle bli rätt (tror jag i alla fall). Av de två färgställningarna valde jag att börja med den här. Båda är jättefina, men jag är ju så svag för orange! Dessutom kan lillebror fortfarande ha sin "Prins katt-body" som är i ungefär samma färger som den andra indianvarianten.

Mönster:
Eget, strl 80

Material:
Sprillans nytt indiantyg från Jofotex. Finns som sagt i två snygga färgställningar.

Bäst just nu:
Vilket härligt tryck! Mer unisex än så kan det knappast bli, med både små indianpojkar och indianflickor på.

Sämst just nu:
Alla planer på projekt som inte lämnar tankestadiet. Och den ständiga tröttheten...

19 kommentarer:

Anki sa...

Underbart! Väntar på att få hem båda färgerna :-)

sorkmor sa...

Jag var inte så förtjust i detta tyg när jag såg det i webshopen, men att se det som färdigt plagg ger ju en helt annan känsla. Superfin body!

Wcollection sa...

Underbar! Här har du en Apach;). Vad glad jag är att jag beställde tyget igår:) tack för inspirationen!

Mimmi sa...

Det är riktigt härligt retro!

Gillar din närbild på snygga täcksömmen också ;-)

Unknown sa...

Måste beställa!!! Så snyggt!

lilla hjärtat sa...

Så rätt....måste bara ha, 70-talist som jag är ; )

Annikwa sa...

Superfin och välsydd body som vanligt, och vilket underbart tyg!!!! Fast sambon tyckte det var lite väl "krigiskt", hehe. Var kommer det orangea tyget till kantbanden ifrån? Jag har beställt orange interlock från både JNY och mjuka tyger, men båda är i en neonorange färg som inte alls passar till retrotyger...

HildeTarBilde sa...

Det var et fantastisk stoff, og en kul body! Du syr utrolig mye fint, og jeg henter mye syinspirasjon fra bloggen din, takk! :)

Fangoria sa...

Läcker body!! Man kanske skulle ta och lägga in en beställning hos Jofotex...

manetflickan sa...

Å vilket fantastiskt tyg! Och vad glad jag blev, varövertygad om att det var ett retro.
Jag härmar och beställer!

Miiaoo sa...

Fint! Ovanliga färger i en body och det är bara roligt!

Heilt spesiell sa...

Signerer Sorkmor. Alt du syr blir bare superflott!

Retroknappen sa...

Vilken fin body och vilket underbart tyg! Ska beställa hem nu direkt!

Onomak sa...

Vilken fin body! Håller med Sorkmor, behöver se färdiga plagg för att gilla det :)

AvMeg sa...

Kjempefin! :-) Hvor mye koster en slik body?

Hanna P S sa...

Superfin! Härliga färger, kanske får bli ett tyginköp.

Retro Elephant sa...

Mycket fin, härliga höstfärger!

//Lina

Thea sa...

Tack för álla kommentarer!! :-)
W: Kul att vi är fler som gillar indianer!
Annika: Jag tror att det är Jofotex enfärgade jersey jag använde. De har ju matchande enfärgat till alla sina tryck. Möjligen kan det ha varit en bit enfärgad campan också.
AvMeg: En body kostar 295 kr plus porto.

ellinor siren sa...

Åh, vad fin! Vill ha!