fredag 23 september 2011

Medaljonger

Det är roligt med ett färgglatt tyg som passar både stora och små. Så är det med JNYdesigns medaljongtyg, tyckte jag och sydde en tröja till lillasyster och en tunika till storasyster. Med på bilden i det här inlägget fick dock bara lillasysters tröja vara. Den fick kantband och sömmar i cerise. Det såg jag att Jenny själv hade använt till sina plagg och tyckte det blev så himla snyggt, så jag härmade helt fräckt. :-) Storarsysters kantade jag med medaljongtyget och fållade med turkost. Det blev en lite mer diskret variant som också blev jättefin.

Mönster:
Ottobre Creative 301, strl 110.

Material:
Medaljongtyg från JNYdesign. Finns i två färgställningar.
Cerise stretchjersey, till kantband.  Också från JNYdesign.

Bäst just nu:
igår hade båda tjejerna på sig sin tröja/tunia och varsitt par jeans. Då var de lätta att känna igen på skolgården!

Sämst just nu:
Lillebrors sovvanor. I natt lyckades jag skrapa ihop 3,5 timmar. Det mesta på dagarna kretsar kring hur man ska få ihop några små tupplurar då...

7 kommentarer:

Mirre Syr sa...

Underbart tyg och riktigt härliga bilder! :)

MVH Mirre

Hannelt sa...

Nydelig stoff og flott genser!
God helg, håper det blir mer søvn på dere :)

Camilla sa...

Oj, hoppas lillebror kommer på bättre tankar, man blir ju så slut med vaknätter. Jättefint du sytt, har inte testat medaljongerna än, men vid nästa beställning ska de med.

JuMel sa...

Så fint! Blev fint med rosa till tycker jag. Måste nog snart beställa lite medaljonger men har inte lyckats välja färg ännu:) Oj, så jobbigt med nätter med dålig sömn! Har nästan förträngt hur jobbigt det kan vara... I det läget ni är låter det iaf som om det bara kan bli bättre!

NorppaStiina sa...

Jättefin! Och härligt tyg!

Therése Ringström sa...

Vilka underbara saker du syr färgerna och tygerna är riktiga vita minkickar;0)
Jag har en liten fråga till dig.
Jag har startat en insamling till svenska barn som har det svårt, detta kan du läsa om på min blogg, min idé är att ge barnen ett "tröstpaket" bestående av (napp), gosedjur och snuttefilt. Så nu undrar jag om du har en liten bit mjukt gosigt tyg som skulle passa som snuttefilt som du kanske ville skänka till mig?!

Ha en trevlig helg!

Anki sa...

Jättesnyggt! Hoppas lillebror börjar sova hela nätterna snart.