lördag 26 juli 2008

Uggletröja i byte


Noa04 på Re-dizain blev förtjust i min fösta uggletröja och mailade och frågade om vi inte kunde göra ett litet byte. Jag lovade att sy henne en tröja när jag skaffat mitt screentryckkit. Det är nu ett tag sen hon fick tröjan, men jag har inte hunnit blgoga om det förrän nu.

När jag sytt klart tröjan misstänkte jag att halslinningen var lite för trång, så jag provade på äldsta dottern som har en storlek större än denna. Hon fick den inte över huvudet, så det var bara att göra om. Byta muddkant mot rullå. Så kan det gå - här är tröjan på bild före och efter.

Material:
Röd interlock och uggletyg från Jofotex (Hörde att det röda uggletyget är helslut. Genast börjar jag fundera på om jag skulle ha köpt mer än jag gjorde...)

Bäst just nu:
Att någon annan blivit så glad i mina uggletröjor. :-)

Sämst just nu:
Att jag var tvungen att sy om halslinningen.

6 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Så fin den er, det er nesten så jeg skulle ønske jeg hadde en sånn genser jeg også :o)

Gekko sa...

Oj, vad snygg! Jag tycker ju nästan att muddkanten passar bättre än den kantade! Vad läskigt att de röda ugglorna är slut. Känner som dig att jag skulle ha köpt även mer! Tygjunkie...

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Jättefin kombo! Det var faktiskt jag som knep det sista av de röda ugglorna. Hade bara köpt 2 meter och nu var det bara 5 meter kvar./Karolina

Unknown sa...

kanonfiin!!!, som vanligt;)//erika

Kånkarong sa...

Fint, fint, fint! Ville bara varna för att du är omnämnd i min blogg... ;)
http://kankarong.blogspot.com/2008/07/spiderman-ska-tjejen-ha.html

malin sa...

Åh, du gör ju supersnygga tryck!!!