onsdag 16 januari 2013

Fjärilstunika

Här är mellankusins julklapp! Hon har åtminstone tidigare gillat den här typen av klänningar och turkost har länge varit en favoritfärg., så jag hoppas den hamnade rätt. Personligen har jag väldigt svårt att motstå det här fjärilstyget som verkligen lyckas gå en fantastiskt balansgång utan att trilla över på puttinuttsidan och glädja mest småttingar utan istället passa utmärkt på både mindre och lite större barn - och varför inte vuxna?

Den här typen v klänningar är så himla användbara också.  Min äldsta dotter har precis vuxit ur sin och det är drygt två år sedan jag sydde den.  Hoppas den här håller lika länge.  Det är väl ärmarna som ligger i riskzonen, men det går ju att sy på muddar i efterhand också.

Mönster:
Eget, strl 128, samma som till denna.

Material:
Gekkos fjärilstyg i bomull/lycra, köpt på förra Syfestivalen. Nästa är 15-17 februari; kanske finns det kvar då? Eller så kan man köpa hos Live Home.

Bäst just nu:
Nu kan mellankusin och lillasyster vara matchiga i sina turkos7bruna och lila/lila fjärilsklänningar när de ses. :-)

Sämst just nu:
Solbrist, halsont och sandade smågator.

5 kommentarer:

Jennie sa...

Fin klänning! Tyget gjorde sig verkligen bra på denna modell!

od Andulky sa...

Så fin!
Krya på dig!!

Pyssellycka sa...

Snyggt. Jag håller med, den turkosa färgen är verkligen fin!

Cosy Costumes sa...

Så snygg!

Onomak sa...

Jättesnygg! Enkel o stilren!