tisdag 5 mars 2013

Svart på vitt

Än är det vinter kvar, säger mor. Och så länge det är så, så får ungarna ha varma byxor på. Basta! 

Jag brukar ju stoltsera med min förkärlek för glada färger, så jag får väl be lite om ursäkt den här gången - både lillasyster och lillebror fick varsitt par svarta byxor. Lillasysters är ett par tights i merinoull och lillebror fick ett par muddbyxor i svart velour. Första gången jag sydde såna fickor på ett par muddbyxor, förresten. Det var ju inte så svårt, men nästa gång ska jag nog göra fickorna i ett tunnare tyg. Tre lager velour blir lite bylsigt, tycker jag.

Mönster:
Tights: Ottobre
Muddbyxor: Samma som till dessa, fast med fickor fram.

Material:
Merinointerlock från Strömming. Som inte säljer det längre. :-(
Velour från Tygpyssling.

Bäst just nu:
Det bästa är nog lillasysters värmande tights. Att hon får ha just tights, men att de ändå är varma.

Sämst just nu:
Jag hade glömt bort att jag brukar bli vårtrött. Helt plötsligt slår bara en förlamande trötthet till och går ut över både sportlov och sömnad. Det tog ett par-tre dagar innan jag kom på att det måste vara vårsolens återvändande som gäckas.

5 kommentarer:

MajkenochMajvor sa...

Fin blogg full av inspiration :) Mvh Lisa

Ugglan sa...

Snygga brallor! Ibland är det ju bra att ha något som matchar till allt!

Gelememos sa...

Snygga!

od Andulky sa...

Jättefina!

Thea sa...

Tack! :-)