torsdag 20 juni 2013

Nyföddset med sköldisar



En kompis syster har fått en liten dotter!  Och min kompis undrade om jag kunde tänka mig att sy något litet till den lilla.  Det kunde jag visst det och efter lite funderanden beslutade hon sig för att hon ville ha en body.  Färg och mönster fick jag välja själv.  Hua, det är ju både roligt och läskigt!

Jag bestämde mig i alla fall för ett av mina absoluta favorittyger - sköldisarna.  Det är så härligt i färgen och så neutralt men ändå glatt.  Jag älskar det!  Oh nu när jag fick chansen att sy så smått kunde jag ju inte låta bli att sy en mössa och ett par byxor till.  Bara sådär. :-)

Mönster:
Egna, strl 56.

Material:
Sköldpaddstyg i jersey med lycra från mina tyggömmor här hemma.
Muddbyxorna är sydda i en stretchfrotté som förhoppningsvis ska vara lite svalare såhär till sommaren.

Bäst just nu:
Den otroliga sommarkväll vi hade ikväll.  Helt stilla, ljummet och kaprifolen utanför doftade så man blev alldeles yr!

Sämst just nu:
Skulle vilja hitta fler tyger i den här orangeröda färgen, men det är lite svårt.  Tips emottages gärna!

8 kommentarer:

Benglan sa...

Det finns ett fint på S&S. Orangerött med små äpplen. Inte jersey dock.

Anonym sa...

Åh, det måste jag kika på! Fast allra helst hade jag nog velat ha jersey.
//Thea

Le Petit sa...

Gulligt set! Jag gillar också sköldpaddorna! Köpte förut rödorange enfärgad Jersey från Znok (kallades pappegojröd) somm är liknande i färgen men den verkar inte finnas kvar. Äppelvollien från stoff och stil är jättesöt! Perfekt till blusar, tunikor, singoallor m.m. Dessutom är den på rea nu :)

od Andulky sa...

Så fint!
Hoppas ni hade en sön midsommar!!
Kram

Naíma´s sa...

Det är alltid en fröjd att kika in hos dig. Alltid fina välsydda kläder och jättefina bilder. Tack för all inpiration :)

Susanna sa...

Superfint!

Jag hör dig om röda färger! ;)

Susanna sa...

Superfint!

Jag hör dig om röda färger! ;)

Anonym sa...

Måste kika på den voilen...
Tack Naima för de fina orden!
Härligt, Susanna! :-)
//Thea