onsdag 9 maj 2007

Bodysuit

Å, härliga E-slöjd! Jag älskar deras underbara tyger! Enda nackdelen med dem är att det är så otroligt svårt att bestämma vilka tyger man ska beställa...

För en två veckor sen kom min första laddning och sen har jag suttit som klistrad vid symaskinen när barnen sovit! Först ut var en bodysuit, inspirerad av Katvig. Tyvärr börjar min dels bli lite liten och dels verkar modellen vara tänkt till lite mindre trinda barn än mitt! Det blev till att anpassa. Mycket mönsterpapper gick åt innan jag var hyfsat nöjd! Trikåtyget från E-slöjd är röd-orangerandigt på framsidan och gul-orangerandigt på baksidan. Kantningen gjorde jag i samma orangea färg. Jag utgick från den bodysuit jag hade och hittade lite skärningar i "Sy till Barnen 62-98 cl". Mycket pill med kantningen (nåla mot rätan, sy fast, pressa, nåla mot avigan, pressa igen, sy fast från rätan genom alla lagren och sen klippa bort överflödigt tyg på avigan) och knappslån. Det tog mig flera dagar innan jag vågade mig på att sy den, så rädd var jag att det skulle bli fel! Nåja, lite bättre kunde det ha blivit, men inte så illa för att vara första gången! En tång att trycka dit nittryckknapparna med visade sig vara bra att ha. Jag införskaffade min på Panduro.

2 kommentarer:

Gekko sa...

Snyggt! Denna är ju riktigt genomarbetad ser det ut som! Hittade till din blogg då jag såg att du länkat till mig. Roligt namn på bloggen:-)

Thea sa...

Kul att du gillade den! Det var verklien enklare än man kan tro. Klippa och tejpa och vips så har men en storlek större!