onsdag 30 november 2011

Fyrklöver

När lillebrors kompis fyllde ett tänkte jag att jag skulle överraska med ett par bodiesar. Festligt nog så förekom hans mamma mig genom att undra om hon inte kunde få beställa ett par till sonen. Jag fick ju avslöja mina planer då, men hon ville ändå beställa två stycken. Så nu har lilla K fyra nya Kokalalbodies i garderoben. Och ett par muddbyxor som inte fastnade på bild.

Jag fick några allmänna önskemål och rätt fria händer. Det är kul! Eftersom variation förnöjer, både när man använder plaggen och när man syr, så blev det olika knäppningar på alla fyra plus att jag försökte variera färg lite. Jag frågade efteråt vilken favoriten var, men de hade inte kunnat bestämma det. Själv tycker jag nog allra bäst om snigelbodyn. Och ugglesprundet. Och den stilrena elefantbodyn i petrolblått med bruna kantband. Eller de gul/gröna nattågen vars färger är svåra att hitta i butik. -Nä, jag kan inte heller bestämma mig!

Mönster:Egna, strl 80

Material:
Ugglor, nattåg och röd jersey: Jofotex
Elefanter och Sniglar: Znok
Randig jersey: JNYdesign

Bäst just nu:
Tror det är sprundet som jag pillade med jättelänge.  Det är så roligt när man ger sig på en detalj för att man känner att det är precis sådär an vill ha det, inte för att man egentligen måste.

Sämst just nu:
Att så många av mina mammakompisar har börjat jobba.  Jag saknar våra mysiga stunder och era härliga ungar!

12 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfina!
Du är välkommen förbi Uppsala på systund eller kaffe när du vill ;-)
Kram

Sandra sa...

Snigelbodyn va verkligen jättefin

MinaMirakel sa...

Jag röstar för ugglorna!/Åsa

Monikum sa...

Kjempefine!

Mia sa...

Vilken fin bild på elefanterna. Tyget ser så härligt lent ut och klart i färgerna (sitter för övrigt här med öronproppar för att slippa höra kvällsgnället från lillen, hans pappa nattar honom och jag önskar bara kvällar med tystnad så jag kan varva ner inför natten och inte panikvakna halv tre och inte somna om pga uppdämt tystnadsbehov som äntligen blir tillgodosett.... jag menar, vad mysigt det är att ha bebis).

rockefår sa...

Kjempefine alle sammen, en god variasjon på farger og mønster.

Uglebodyen var spennende med den bestfarknappingen!

Linda sa...

Jättefina!

Ingrid sa...

Så fina allihop! Visst är det svårt att bestämma sig för favoriter. Jag gillade ugglorna helt klart!!

Anna, Tvillingtand sa...

Vilka fina bodiesar du sytt! Visst är det kul med detaljer?! Jag gillar verkligen uggleknäppningen, men är så svag för snigeltyget, kanske för att jag inte fått köpt nåt själv ;)

Cecilia sa...

Sniglarna rockar mest, helt klart! :-) Härligt med två olika mönster i samma plagg. Lyckos den som ska få dem!

Retro Elephant sa...

Galet snygga!

//Lina

Jes sa...

Vilken härlig färgpallet :) superfina allihop & var och en med sin lilla speciallite :)