tisdag 1 november 2011

Till ett litet mirakel

Jag har fått äran att sy ett nyföddset till ett litet mirakel! Det är så roligt och jag är så stolt och glad. Det var en kompis kusin som undrade om jag kunde tänka mig att sätta mig vid symaskinen en stund. Det kunde jag. De orangea flodisarna var en gammal favorit och som tur var hade jag en bit av det så det räckte till filt och body. Byxorna och filtens baksida blev i mjukaste Hilcovelour och byxans muddar, bodyns kantband och filtens sidor machar i brunt.

Mönster:
Egna, strl 56.

Material:
Orangea flodisar i bomullsinterlock från Jofotex. Jag önskar så att detta tyget kom i bomul/lycra i den här färgen också. Och för all del andra tryck också. Kanske ugglorna...
Hilcovelour och brun Hilcomudd från NeaNobelle eller Tygpyssling.
Interlock till kantband.
Orangeröda tryckknappar, 9 mm,  från The Snap Store.

Bäst just nu:
Förutom den självklara glädjen att få äran att sy en sån här present måste jag säga att byxorna i vitt och brunt blev en liten förälskelse.

Sämst just nu:
Att jag inte har någon egen bebbe att sy till längre. Det här är brallorna som nästan får mig att fundera på en fyra!

11 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilket härligt höstigt litet set! Min "bäbis" börjar också bli stor och tänk så mycket jag hade velat sy som inte hanns med. Jag får väl skaffa en hel drös med barn :)

GOBLIgobli sa...

Akut ägglossning eller hur var det nu? ;-) Drabbar mig dagligen...
Underbart set och det är något visst med de där supersöta flodisarna.

Susanna sa...

Så fint! Jag har faktiskt själv idag sytt två bodies till min lilla trea i magen!

Thea sa...

Gobli: Ja, precis!! Du kom ihåg!

Susanna: Grattis! :-)

MinaMirakel sa...

Jättefint set, är det velour i färgen som heter vanilj?
Har länge funderat på att köpa den...../Åsa

Thea sa...

Ja, färgen heter vanilj. Den är superfin!

lavendia sa...

Det måste vara kul att vara kompis med dig och få så fina presenter.

manetflickan sa...

Jag älskar flodhästarna. Här hemma blev det mössa och vantar.

Anonym sa...

De stolta föräldrarna Simo & Victoria till det lilla miraklet "Siri" tackar för den underbara setet du har gjort! Vilken ära att just vi fick den! Underbar kvalitet som platsar i vilken top butik som helst. Fortsätt med dina underbara kreationer. ;-)
Mvh Simo, Victoria och Lilla Siri

Thea sa...

Tack snälla ni och roligt att ni hittade hit!
Lycka till med lilla Siri!
Kram Thea

Jana sa...

Jag har mailat dig om bb-kit men itne hört ngt? Är intresserd av 2 set då jag väntar tvillingar..