onsdag 9 maj 2007

Två omlottbodies

När bodysuiten var klar fick jag upp ångan och fortsatte med två bodys. Eftersom jag har en förkärlek för omlottbodies men inte har hittat något bra mönster fick det bli till att kombinera två olika mönster. Det ena från Ottobre 3/2004 och det andra 5/2006 (jag efterbeställde gamla nummer från deras hemsida - de tog ca 3 veckor att få hem). Efter lite felritningar och tankevurpor som fick justeras efterhand blev det ändå ett mönster som gick att använda. Den första blev turkosrandig med turkos kant och den andra röd-och orangerandig med röd kant (snyggt till velourbyxor med matchande mudd som jag sydde senare!).

2 kommentarer:

A sa...

Åh vad fint! Jag skulle också vilja hitta nåt bra mönster för omlottbody. Har inte tiden att labba allt för mycket just nu tyvärr.

Anonym sa...

Nydelige =)