måndag 28 januari 2008

Spiderwoman!

När någon ber mig att sy en sån här klänning blir jag så glad! Jag tycker det är så kul att kombinera spindelmannen och klänningar. Den här gången är den i storlek 110/116 och sydd efter eget mönster. Kantbanden blev enligt önskemål röda. Riktigt fint, tycker jag. Klänningen har ett sprund bak och knyts med knytband. Namnbandet sitter i framkant och är fastsytt med snedslån.

Material:
Spindlemannentyg från Sundbybergs Textilcentrum (men jag har sett att det finns även på Jofotex och MH:s tyger).
Röd snedslå
Namnband från Mina Namnband.

Bäst just nu:
Att det är fler än jag som tycker det är kul med dessa klänningar!

Sämst just nu:
Ja, det är ju som vanligt lite läskigt att sy till någon annan. Men som tur var var det i äldsta dotterns storlek, så den gick att prova. Hoppas, hoppas den blir bra och att den nya, tuffa ägarinnan blir glad!

16 kommentarer:

á Yeliqa sa...

WOW vilken tuff klänning!!! Spindelmannen är så förknippad till killar och blir just pricken över i:et på en klänning. Snuggt även med det röda kanbandet

Thea sa...

Ja, precis så tycker jag också! :-)

Ceci sa...

Måste hålla med, riktigt snyggt med det röda kantbandet... och ja, visst är det läskigt att sy till någon annan, det känns som att allt måste vara mer än perfekt innan man blir nöjd när man syr till någon annan!

Anonym sa...

Hejsan!
Jag har uppdaterat mina länkar till inspirerande bloggar, och jag har länkat till dig. Hoppas det är ok!?

Anki på sytt/vurm sa...

Härlig och ägarinnan måste vara en riktigt tuff tjej,
tycker dom blir ovilliga till det som inte är prinsess-likt tidigt, detta var ju storlek 110-116?

Ninne sa...

ÅÅH! Den är så himla fin! Tack! Min tuffa tjej blir överlycklig;) Hon har inte hamnat i prinsessfacket än och jag har väl hjälpt till lite på traven där...

Sy till mig är inte läskigt alls - jag är analfabet på det området. Har visst nån stickad halsduk nånstans och en munkjacka från åk 6 men nu fållar jag inte ens gardiner.

Gekko sa...

Jättehärlig, precis som vanligt!

gosi sa...

Ja, vad ska man säga...att den blev, som väntat, riktigt schysst! Du är så duktig!

Thea sa...

Tack!!! Så glad jag blir för era snälla kommentarer! Ni har gjort min kväll - som för övrigt kantas av misslyckanden. :-(

Jes sa...

Blir alltid lika glad när jag ser dessa klänningar hos dig :) Superfin!!!

Anonym sa...

Så cool mix i denna! Härligt med något som går utanför de vanliga ramarna.

Anonym sa...

Min systerdotter önskar sig en spindelmannadräkt har jag hört ryktas, men det här hade ju varit strået vassare!

BONGI sa...

Trodde aldrig att jag skulle använda Spiderman och söt i samma mening...Men här kommer det; denna Spiderman klänning är ju bara så söt!! - och cool förstås!

Thea sa...

Jag är verkligen så glad för era påsitiva kommentarer. Första gången jag sydde den var jag nämligen lite osäkrt på om man fick göra så. Men nu är jag säker!

Daddis sa...

Vilken härlig klänning! Jättetufft med spindelmannen tyg till en tjej.
Har du lust att lämna ut mönstret? :)

Thea sa...

Daddis, du kan väl maila mig?