onsdag 10 september 2008

Retroklänning mini

Tack snälla Jes, för att du delade med dig av det här dockmönstret. Och tack snälla Jenny och Gecko för de fina tygsnuttarna!

Dessa två små alster sydde jag åt töserna här hemma. Tänk att lillasyster blivit så stor att hon uppskattar egna dockkläder. Så otroligt fort tiden går! Lyckan blev stor. Storasyster fick väljag förs och valde den serisa med stjärnor. Storsint lånad hon ut ett par byxor att ha till, till den annars byxlösa dockan tillhörande lillasyster.

Klänningen är en förklädesklänningsmodell och knäpps med prymknappar på ryggen. Jag tycker det är så himla kul eftersom jag så gärna syr lite större klänningar i ungefär samma modell.

Mönster:
Tack Jes!

Material:
Stjärntyg i tunn bomull från Jofotex.
Blommig manchester ifrån ?
Brun sneslå
Tryckknappar från Prym

Bäst just nu:
Glädjen hos ungarna! Jag tror att båda två blev lite uppspelta av att de fick varsin klänning samtidigt.

Sämst just nu:
Inget faktiskt!

8 kommentarer:

prickig design sa...

Så tjusiga de blev då båda två!Vad tjejerna ska vara glada att få så fina grejor till sina dockor.Kommer fortfarande själv ihåg känslan av att få en ny leksak, framförallt en ny barbie.Det va stort!=0)

OttoPippi sa...

Vad kul! Det skulle nog mina tjejer också uppskatta!

Cecilia sa...

Så fina dockklänningar, ser pillrigt ut trots allt. Tycker dockorna är jättefina också, vad "heter" de eller är det för märke? Tänkte på sikt köpa en docka till Lilleman.

malin sa...

Dom blev jättefina i sina nya klänningar! Visst är det kul att sy dockkläder!

Gekko sa...

Snygga! Du skulle sett Gullklumpens min när hon fick se de fina dockorna! Lite avis tror jag hon blev:-D

Thea sa...

Cecilia: Hmm, måste kolla vad de heter. Typ Baby Born eller New Born Baby. Inget märkvärdigt alls (det var just det jag vill ha - annars kan nästan alla dockor göra en så himla massa olika saker); köpte dem på BR. Återkommer!

Cecilia sa...

Båda namnen låter bekant, letar ju såklart efter en enkel docka såsom era. Det räcker med att barnen kan säga mamma :D

Jes sa...

Vilka härliga klänningar, jag har ju set dem "live" och vet ju att de är lika fina i verkligheten :)