lördag 13 september 2008

Väskor - igen!

Som jag skrev förut sydde jag ett par väskor, av vilken en kompis lille kille skulle få en. Men det var fler som hade spetsat in sig på samma väska... Nu har jag sytt en ny, likadan. Och på samma gång sydde jag en till, fast med röda apor på gul bakgrund. Det tyget tycker jag är så himla fint. Tack snälla, snälla Hiskon, för att du hjälpte mig att få tag på det. Egentligen är det ett barnpåslakan som jag sett på hennes blogg men inte lyckats få tag på själv. Vi kom överens om en bytesaffär som involverar ett par retrobrallor. (De är på gång, Hiskon!)

Sen håller jag på att lära mig lite Photoshop, som synes. Buskul! :-) Jag har ju sett hur fint Gekko gör på sin blogg...

11 kommentarer:

LinSar sa...

Snygga!!
Lyllos dej som lärt dej:D
Vill med kunna få sån vit bakgrund.Gekko gör ju så ibland.men jag data okunniga person får nöja mej med att jag lärt mej blogga:)

Thea sa...

Jag skyndade mig att lägga till att jag inspirerats av Gekko! Det hade jag glömt att skriva innan! :-)

GOBLIgobli sa...

Åååh, det där vill jag också lära mig!! Det ser så proffsigt ut.

Så fina väskor! Har också gjort en nu, äntligen, och drog fram ALLA tyger lämpliga till dagisbags som jag hade hemma. Här ska sys till mässan i November. :-)

Gekko sa...

Du lyckas ju jättebra! Kul med cred;-) Jag har förresten svarat på ditt mail precis, lite sent kanske? Tutorial kommer!

Väskorna var ju toksnygga, vilket häftigt aptyg!

Villa Nystuga sa...

Visst är aptyget härligt. Jag fick tag på det oranga och även ett illgrönt med blå eller mörkgröna apor på. Kommer inte ihåg riktig. På rean var det i alla fall :) Har ännu inte bestämt vad jag ska göra av det, men kanske en väska efter att ha sett din.

Thea sa...

Åååå, lyllo som fyndade på rean!

Bravo sa...

Thea! Jeg klarte ikke la være, jeg har hermet etter deg med flodhestvesken, for jeg hadde stoffet liggende og bare elsker rødt og oransje sammen. Håper du ikke tar det ille opp, jeg syr jo ikke for salg, men har nå to glade jenter her hjemme med hver sin dagiskasse med happy hippos på.

Thea sa...

Hej BravoBravo!
Så kul att även dina tjejer har en flodhästväska till dagis! Klart jag inte tar illa upp - mönstret är inte ens mitt!

Jes sa...

Vilka härliga väskor gillar verligen tyget med apan :)

Caroline sa...

Så fina väskor! Inte så att du har någon till salu? :)

Thea sa...

Caroline, kan tänkas... Skicka mig ett mail om du är intresserad! Kul att du gillar dem! :-)