söndag 28 september 2008

Hästtröjor

Oj, nu har jag äntligen avslutat en riktig långbänk!

Sedan i mars har någon väntat på dessa tröjor. Efter mitt inlägg när jag berättade om hästtröjorna jag sydde till min dotter och hennes bästis fick jag frågan om jag kunde sy två till, i storlek 110 och 128. Eller, om jag hade svårt att hinna, storlek 116 och 134, så räckte det om de var klara efter sommaren. Och nu är det väl efter sommaren?!

Faktum är att jag skrev ett mail för en månad sedan och frågade om det fortfarande var aktuellt. Jag fick inget svar, men började ändå. Och så nu i förra veckan hittade jag mailet bland mina utkast!! Alltså hade det inte gått iväg. Så nu är jag ärligt talat väldigt osäker på om jag har någon tagare av tröjorna. (Jag får väl säga att jag väntar på svar 2-3 veckor till, sen är de till salu)

Om någon tycker att storlekarna känns väldigt lika kan jag berätta att den stora är rak och ganska tigth. Den mindre är också tight och rak, men något lång för sin storlek.

Material och tillvägagångssätt:
Samma som för de förra hästtröjorna. Förutom att jag använde topcoversöm till stickningar och fållar denna gång.
Applikationen sydde jag såhär.

Bäst just nu:
Att jag är klar med ett dåligt samvete.

Sämst just nu:
Att det tog sån tid att slutföra. Puh, jag tror det var sista gången jag syr en sån här hästtröja, för guuuud vilket jobb det är!

10 kommentarer:

Gekko sa...

De är ju underbart snygga! Dina applikationer är ju så fina och välgjorda!

Thea sa...

Oj, nu var du snabb!! Jag hade knappt ens hunnit trycka på publicera! :-)

prickig design sa...

De var superfina!!Vill inte den tänkta köparen ha dom kommer du att få dem sålda på stört i alla fall! Grymt välgjorda!

Thea sa...

Tack!! :-)

Lyckopinglan sa...

Dina applikationer är verkligen helt otroliga. Man blir superimponerad!

OttoPippi sa...

Vilket jobb!! Men så coola sen!!

Vindling sa...

Dom är underbara! Mycket underbara.

Heilt spesiell sa...

Herlige,virkelig proffe,flotte og ikke minst superkule trøyer!

Retro Elephant sa...

Vilket arbete du har lagt ner, superfina!

//Lina

Jes sa...

Tröjorna är supersnygga, jag vet jag har set dem på riktigt :) Applikations mästarinnan har gjort det igen :)