torsdag 25 september 2008

Sämre kan man ha det...

Så här skulle man ha det när man har det som sämst!
-Strålande höstsol, gula och röda löv på träden, en kopp nybryggt kaffe och några lagom ansträngande nålningsjobb att utföra i solen medan lillan sover sin skönhetssömn i vagnen!

Först ut i denna hög av påbörjade projekt är ett par retrobrallor i gult och brun/vitrandigt med gula kantband. De är beställda av en trevlig dagismamma som blev så förtjust i min yngstas byxor häromveckan (jag skrev lite om det i mitt inlägg om missödesbyxorna). Jag fick lite tankar kring färger och så men i övrigt fritt. Det är ju alltid roligt, men samtidigt lite läskigt. För bara för att man syr det man själv tycker är snyggt behöver det ju inte innebära att andra har samma smak...

Mönster:
Eget

Material:
Gul velour och interlock från Nea Nobelle
Randig velour från min lilla tygängel

Bäst just nu:
Att byxorna är så omtyckta! Och att det kom något gott ur den där skräckhistorien.

Sämst just nu:
Att tygerna ändå är så olika att benlängden kan uppfattas som olika. Det randiga tyget är helt enkelt stretchigare. Jag varnade för det, men valet föll ändå på den här kombinationen. Och tygerna är noggrant förtvättade så jag hoppas det håller - man vill ju bara att byxorna ska vara bra!!

10 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vilke underbar dag!!!! ledig från jobbet då eller??? Jättesnygga är dina byxor som vanligt!! Alla bara älskar dem och jag förstår att det är dunderkul! ha det fortsatt skönt i solen!!

LinSar sa...

Du mixar dina byxor med så härliga färger och tyger att de blir så speciella och fina.Förstår ju att de vill beställa av dej.Kul:)

Gekko sa...

Vilket härligt soljobb! Och fina byxor:-)

Jes sa...

Vilka härliga brallor, gillar verkligen färgkombinationen. härliga soliga bilder :)

mamma i nord sa...

Så flott bukse, og for en flott dag dere har hadt.
Her i nord norge er det blåsbortdagen.

Heilt spesiell sa...

Bare så utrolig kule!Digger fargene!!

gosi sa...

Underbart! Så borde det alltid vara, förena nytta med nöje i höstsolen! Snygga bralls!

Thea sa...

Ottopippi - ja, jag jobbar deltid nu i september. Och man är inte helt missnöjd när man lyckas pricka rätt dagar!

Strömming sa...

Åh vad snygga brallor det blev. Älskar dina retrobrallor. När tjejan kan gå ska jag nog beställa ett äkta par Kokalal-brallor!

Thea sa...

Härligt!! Då kan du ju börja fundera på färgval redan nu! ;-)