söndag 14 september 2008

En liten dockklänning


En av mina bloggläsare hade sett dockklänningen jag sydde i julklapp till tjejernas yngsta kusin. Hon skickade mig ett mail och undrade om jag inte kund sy en likadan till hennes son. Det var ok att den inte var exakt likadan (för originalet var faktiskt nästan lite overkill); bara den var brun. Och brun blev den! Till och med i exakt samma bruna manchester som julklappsklänningen. Och en likadan ficka. Den här klänningen fick dock knäppning i ryggen; både med karborrband (för små fumliga barnfingrar) och med knappar (för att den skulle se lite mer "äkta" ut).

Mönster:
Blandning mellan Jes:s och från ett annat dockklädesmönster.

Material:
Brun manchester från Jofotex
Blommigt tyg från Loppis (jag älskar det men har tyvärr bara minilite)

Lite läskigt just nu:
Att den ska passa en 35 cm docka. Och det har vi ingen här hemma att prova på! Så jag hoppas verkligen den blev rätt...

6 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Kjempe søt! :o)

Helena sa...

Jättefin!

Gekko sa...

Härlig! Och vilken kul beställning att få!

Unknown sa...

men så söt!!!!
//erika

sygryn sa...

Supergullig och tuff på samma gång!

Jes sa...

Dockkläder är så roligt att sy :). Denna klänning blev ju jättesöt, fint tyg på fickan.