söndag 2 november 2008

Hjärtcampan


Campantrikån är nog ett av mina abslouta favorittyger. Ok, det är lite knixigare att sy i än tex interlock, eftersom det lockar sig lite i kanterna. Men det är så ofantligt mjukt och smidigt och plaggen man syr håller tvätt efter tvätt efter tvätt. Absolut mödan värt med andra ord. Den här färgställningen hade jag försökt stå emot. Jag visste ju att den fanns, men hade lyckats hålla mig i skinnet (kanske delvis för att äldsta dottern hade en köpt tröja i de färgerna sedan tidigare). Men så fick jag en liten provbit från Nea Nobelle eftersom jag skulle sy en applikation och "träna" inför Syfestivalen (jag ska ju vara med i Nea Nobelles monter och sitta där och sy). Det slutade givetvis med att jag var tvungen att maila och be henne lägga undan mer åt mig. Både jag och döttrarna var sålda

På en randig trikå så här tycker jag det är snyggt med en enkel silhuett. Egentligen är tyget så bra till en helt "plain" tröja, men ett hjärta på ärmen tyckte jag var klädsamt. Hur jag gjorde applikationen kan man läsa här. Eller titta förbi Nea Nobelles monter på Syfestivalen

Mönster:
Strl 98 från Ottobres creative workshop. Jag tycker dock att halsöppningen verkar lite trång - har inte haft möjligheten att testa på någon i lämplig storlek.

Material:
Röd/brunrandig campan och brun interlock från Nea Nobelle.
Brun mudd från Stoff & Stil

Bäst just nu:
Tyget! Jag är verkligen stormförtjust!

Sämst just nu:
Halslinningen. Men egentligen ska jag testa innan jag skriver det...

14 kommentarer:

Gekko sa...

Härligt! Det tyget hade jag nog gärna sytt något till mig själv i :-)
Det passar ju verkligen med en diskret applikation till tyget, klockrent som vanligt!

Syserine sa...

Håller helt med, campan är underbart i kvaliteten! Roligt att placera applikationen på armen!

Anonym sa...

Ser jättefint ut! Hmm... man kanske skulle titta förbi den där syfestivalen? Applikationer har jag aldrig vågat mig på att sy, det verkar svårt...

Thea sa...

Spenatmamman - kika förbi! Jag ska visa! Det är faktiskt inte alls speciellt svårt. (Hoppas det inte låter stöddigt, det var abslout inte så det var menat!)

prickig design sa...

Så fin!Enkel men otroligt fin!

prickig design sa...

...enkel i sitt utseende alltså!Att sy den är inte lika enkelt.
Jag vill inte heller verka stöddig!!=0)

LinSar sa...

Jätte fin.Håller med dej att Campan är ett härligt tyg.

snork sa...

jag och Susanna (strömming) kan komma o hälsa på dig på lördan! Är du där då?
/ Linn

Luslisa pysslar sa...

Hej!
Vilka fina saker du gör! Såg att du rekommenderade Reprodepot. Hittade mycket där som jag gillar. Funkar det bra att beställa därifrån?

Thea sa...

Snork - Japp!!

Syster Blå - :-D

Luslisa: Nu var det ett tag sen jag köpte därifrån, men jag tycker abslout det fungerade bra.

Heilt spesiell sa...

Flott!Veldig pen applikasjon:)

Retro Elephant sa...

Väldigt snyggt!

//Lina

Jes sa...

Superfin tröja, måste säga att färgerna va verkligen fina!!! Applikationen är superfin som vanligt när du är frame :)

LilleBus sa...

Applikationen är ju helt perfekt! TYget på tröjan är oxå fint.