måndag 3 november 2008

Kattröja till lillasyster

Nu är jag igång med mina applikationer igen. Jag ligger i hårdträning inför Syfestivalen (om någon har missat det ska jag alltså vara med i Nea Nobelles monter på lördag. Jättekul!). Man skulle nästan kunna säga att helgen var ett träningsläger... (Om ni frågar maken kan han säkert instämma...)

Den här campantrikån hade jag på hyllan sen i somras. Den är så fin, tycker jag. Jag råkade lägga den bredvid en turkos velour jag har hemma ovh började genast dagdrömma...

Min yngsta dotter är väldigt svag för alla djur. Framför allt får, hundar och katter (om man bortser från myror och spindlar som hon jagar med inlevelse). På väg hem från dagis bor en väldigt sällskaplig katt som under våren (när jag var mammaledig) skulle hälsas på VARENDA dag. Tyvärr var min lilla lite väl omild i sina kärleksyttringar så jag var lite rädd att hon skulle bli uppläxad. Dessutom var det rent omöjligt att slita sig därifrån utan avgrundsvrål som lätt kunde ge bestånde hörselskador. Alltså började jag varje dag hoppas att kattuslingen (förlåt snälla katt!) inte skulle vara där. Nu har dottern blivit lite äldre och möjligen något förståndigare, så mötena går kanske lite lugnare (har glömt att fråga pappalediga maken). Men en liten kattröja tyckte jag ändå att tösen skulle få. Det roliga med den var att hon blev så himla glad att hon slet den på sig (jaja, så gott det gick - "kan själv") över dubbla lager och skuttade runt och tjöt av glädje! Lyckat va?!

Den som vill veta mer om hur jag gjorde själva applikationen kan läsa mer om det här.

Material:
Turkos/Lime campan från Nea Nobelle. Turkos och limefärgad interlock, även det från Nea Nobelle.

Mönster:
Ett gammalt tillklippt jag hade på hyllan i storlek 92.

Bäst just nu:
Roligt att tröjan blev som jag hade tänkt mig. Jag letade länge innan jag hittade en bild som stämde med den jag hade i huvudet.

Sämst just nu:
Att jag glömde sy i storlekslapp i nacken. Och att jag inte fick någon bild på dottern när hon skuttade runt i tröjan ovanpå landskapsklänning och brun tröja!

6 kommentarer:

Marie Frost sa...

Du gör så fina applikationer, behöver du verkligen träna mer? ;) Önskar att jag kunde komma och hälsa på dig när du sitter där och syr!

Kaja sa...

Fint! Sydde ju också en katt-tröja för ett tag sedan och den är SÅÅÅ poppis här hemma.

Dottern önskade sig för övrigt en giraff som skulle bo i garaget och några katter i julklapp. Inte illa för en 2 1/2-åring...

prickig design sa...

Mycket fin färgkombination!Superfin applikation och tröjan förstås.
Önskar att jag fick komma och hälsa på dig på lördag....

LinSar sa...

Finfin tröja.Lycka till på lördag

Jes sa...

Å så fin den blev ) katten vart verkligen bra :)

Heilt spesiell sa...

Knallfin og forsegjort!