torsdag 27 november 2008

Mer till Galleri Hemsytt

I eftermiddags lämnade jag iväg de saker som ska till Galleri Hemsytt. Alltså hög tid att blogga om de senaste sydda alstren: Två retroklänningar i tunikalängd. Förutom retrobrallorna kommer jag också ha dessa klänningar med till galleriet. Jag har sytt ett antal och dessa två är faktiskt de enda som är lika; alla andra är unika. Jag sydde egentligen den ena till min yngsta tjej, men den var tänkt att växa i, så jag får se om de blir sålda båda. I sånt fall kanske jag får sy en till. Eller så har jag redan kommit på något nytt då. :-)

Material:
Brunt tyg med vita prickar som Gekko har köpt till mig i Norge. Tusen tack, Gekko! I love it!
Gammelrosa blommigt tyg som fanns på Panduro för ett drygt år sedan. Jag tycker väldigt mycket om det också. Och de är så fina ihop. Brunt och gammelrosa passar så bra tillsammans.
Snedslå av de båda tygerna, gjord med snedslåvikare.

Bäst just nu:
Jag blir lika glad varje gång jag hittar ett nytt passande tyg eller färgkombination. Gör man egna snedslåar blir variationsmöjligheterna dessutom oändliga (i princip i alla fall).

Sämst just nu:
Att 40 cm nysnö kan förvandlas till 30 cm vattensörja på mindre än en dag...

4 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

gud så söta!

prickig design sa...

Super söta!!

Gekko sa...

Jättesnygga!

Anonym sa...

Gud vad söta! Min lilla Eira skulle passa så bra i en sån :D Med en liten rosett i håret :D