tisdag 25 november 2008

Å två par till!

Så har jag då äntligen kommit mig för att blogga igen. Jag var helt sy- och bloggslut efter Syfestivalen. Först hade jag dyrt och heligt lovat familjen en "vit vecka" och sen kom jag inte riktigt igång igen. Hur roligt det än är att sy var det faktiskt riktigt skönt att göra något annat - baka bullar och titta på TV!

Nu är det i alla fall hög tid att blogga om två nya alster. Ja, eller nygamla. De bruna retrobrallorna är till Malin, som vann ett par i tävlingen för ett par veckor sedan. De turkosa fanns inte i hennes storlek så hon fick välja. Valet föll på bruna. Det andra paret ska till en beställare som lät mig välja mellan röda och svarta. Jag var länge frestad att sy ett par svarta, för det har jag ännu inte provat. Efter att ha letat både i gömmorna och i tygaffärer på en svart velour av god kvalitet bestämde jag mig ändå för ett par röda. Ett säkert kort som aldrig blir fel. Hoppas nya ägaren tycker detsamma!

7 kommentarer:

OttoPippi sa...

Ibland måste man faktiskt ta några vita veckor för att sömnaden skall bli just så kul som den egentligen är igen! :-) Välkommen tillbaka!

Thea sa...

Tack!!

Mimmi sa...

Trevligt att ha dig tillbaka, jag har saknat dig ;-) Men jag förstår samtidigt att det har varit skönt att ta en paus, det var du väl värd dessutom ;-)

Anonym sa...

Jag vet precis hur det är, ibland blir det för mycket. Och när fick mig själv att slappna av lite och göra något annat, då blev jag jätteinspirerad. Lycka till på Galleri Hemsytt.

Anna-Snoddas sa...

Kul att "se" dig igen! Har saknat dina inlägg! Dina brallor är så himla fina! =)

Strömming sa...

De är bara för balla dina brallor!

Gekko sa...

Schysta bralls! Och det ser verkligen ut som att lite vithet gjorde sig för dig!