onsdag 13 juni 2007

Linnebyxor med mudd

Dessa linnebyxor är faktiskt sydda av ett par gamla mammabyxor jag satte saxen i. Jag trivdes aldrig i dem och använde dem nog bara en gång. Nu är de dessutom hopplöst "ute". Men till sköna, svala sommarbyxor åt lillasyster blev de utmärkta. Kanske räcker de tom till ett par shorts till storasyrran! Mönstret är detsamma som till velourbyxorna, fast i storlek 74. Tänkte det var bästa att gå upp en storlek sär man inte sydde i stretchigt material. Mudden kommer från Jofotex. Nästa gång skulle jag nog vilja göra dem utställda.

3 kommentarer:

Carolina sa...

Jättefina!
Tack för tipset om mammabyxor. Jag har ju ett par i manchester liggande som inte kommer att användas, ska genast sätta saxen i dem för att tillverka ett par byxor till P.

Jes sa...

Vilka fina byxor, jag tror oxå jag har ett par gamla line byxor någonstan i min garderob:)

Thea sa...

De ser lite beiga(!!) ut på bild, men är jättemjuka och mysiga i verkligheten. Och linne är ju så svalt och skönt när det är varmt.