måndag 18 juni 2007

Camouflageblommig solhatt

Den här hatten har jag haft på att-göra-listan ett tag nu. Den är en "beställning" från en när och kär och nu äntligen är den klar.

Mönstret är från Stoff & Stil och det är första gången jag testar det. Jag gjorde dock mina egna anpassningar av det, men glömde tyvärr stickningarna på var sida om ovansida-sidstycke, som skulle ha gjort hatten lite mer stabil. Nu blev den lite mjukare istället, men det kanske inte gör något. Tyget är detsamma som till dessa. Hatten är fodrad med naturfärgad lakansväv och vändsydd, på samma vis som dessa. I brättet hade jag ett lager vlieseline och hoppade över de parallella stickningarna.

Hoppas presenten kommer att uppskattas!

4 kommentarer:

gullhjärta sa...

Superfin! Jag bara älskar det där tyget.

Thea sa...

Ja, visst är det kul! Lite ironi på nåt vis!

johannapanna sa...

Får man svära? nej. Fy 18 vad jag blev sugen på att börja sy. Vad duktig du är och vad coola saker!!!

Åh. jag säger bara ÅÅÅÅH

johannapanna146.blogg.se

Thea sa...

Tack snälla! Och börja sy, vetja! Det är inte svårt och ohyggligt skoj...