tisdag 17 april 2012

Liten tröja till liten Lucas

En av mina äldsta barndomskamrater och jag har hittat varandra igen efter en massa år. Roligt nog bor hon i närheten och har dessutom adopterat en liten Lucas som bara är fyra månader äldre än lillebror. Tänk så kul de kommer att ha. Och vi!
Givetvis måste lille Lucas få en present, lite sent omsider, men ändå. Min gissning är att det lilla yrvädret klär i gult mot sin olivfärgade hy, så en tröja i JNYdesigns varmgula jersey med apor och lejon (nostalgistripp igen?) borde passa jättefint. Bruna kantband och matchande täcksömmar till.  Jag sydde tröjan i storlek 92. Antagligen är det lite stort nu, men då finns det ju att växa i.

Mönster:
Ett ur mönsterpärmen. Skulle tro det är från Ottobre. Jag har inte hunnit göra mitt eget grundmönster i storlek 92 ännnu. Det är inte många storlekar jag saknar dem i nu, men just 92 är en av dem.

Material:
Gul jersey med apor & lejon. Köpt från JNYdesign för rätt länge sen nu.

Bäst just nu:
Jag har länge velat sy i det här gula tyget; jag tycker det är underbart, men tyvärr passar mina små blekfisar inte så bra i gult.

Sämst just nu:
Att maskinerna busade med mig när jag skulle sy. Jag undrar vad det är som gör att plötsligt (helst när det är bråttom) så bråkar alla maskiner, trots att de varken gjorde det före eller efter. Är det skit bakom spakarna (förlåt, pedalerna), Murphy's eller något ännu värre...?

7 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

jag är också ett fan av detta gula ap och lejon-tyg - sydde tights som dottern vägrade använda... Kul att du har kvar av det, tröjan blev ju jättefin!

od Andulky sa...

Supersnygg! Helt klart ett favvotyg!

lavendia sa...

Häftigt för kompisen och Lukas.

MinaMirakel sa...

Fint med enkel modell på tröjan så det fina tyget kommer till sin rätt!/Åsa

Anki sa...

Åh ett av de första tygerna jag köpte, fortfarande lika fint. Jättefin tröja!

Jes sa...

De tyget är så fint, snygg tröja den nya ägaren kommer att storm trivas i den.

Anonym sa...

Tack så mycket för den fina tröjan. Lucas älskar den och väljer alltid den när han själv får välja tröja. "Apor" säger han. :-)