onsdag 18 maj 2011

Prins katt



En fläkt av 70-tal! En body med små kattprinsar i äkta 70-talstrikå.

Egentligen var jag på tok för trött för att sy i går kväll. Vår egen Prins Katt, smidig som den värsta kisse när han ålar runt på skötbord och i sängen, sover nämligen inte alls speciellt bra just nu. Och inte är han speciellt nöjd när han är vaken heller. Så tröttheten är slående. Men när jag hade utfört kvällssysslorna hemma och tog en liten lov till syrummet så låg bodyn där, färdigtillklippt och bara väntade. Coverpron var dessutom trädd med blå tråd och bandkantaren monterad. Japp, det fick bli en body ändå!

Det underbara tyget har jag fått av snälla, snälla MemLin. Kånkarong och jag hade varsin liten, liten bit och pysslade och knåpade tills vi fick ihop varsin body i storlek 74 av bitarna. Så tack Kånkarong också - utan dig hade det nog bara blivit ärmar på bodyn.  Det ska bli skoj att se hur din body blir!

Mönster:
Från Kånkarong, strl 74. Mitt eget bodymönster i strl 74 var inte klart än.

Material:
Ribbad trikå, äkta 70-tal! Tack snälla MemLin och Kånkarong.
Trikå till kantband.
Vita knappar, 10 mm, från Babythings.

Bäst just nu:
Det är så roligt med tyger som man inte hittar överallt annars. Just de här färgerna finner man inte så ofta idag heller och de är så väldigt fina och klara.

Sämst just nu:
Egentligen ska man ju inte sy när man är så trött. Jag tror jag kantade om halslinningen tre gånger och kom sen på att jag glömt sprundet, så jag fick sprätta och göra om igen!
Jag borde ha krupit upp i soffan med en kopp thé och lite skön, lugn musik istället. Och kanske en gammal Ottobre... ;-)

28 kommentarer:

od Andulky sa...

Helt helt underbar!!!!
Hoppas allt är bra med er och att han sover bra snart!!
Kram

Kånkarong sa...

Å så fin! Jag körde med vitt på min men ångrar mig nästan nu när jag ser din!

Ingrid sa...

Men så fin!! Helt underbart tyg, perfekt för en body. Det är kämpigt när de små busarna inte sover så bra. Ännu värre när det dessutom inträffar under en gnällperiod. Men allt går ju över - tack å lov!

Aija sa...

I love the fabric, lucky you! If I had had that, I would've probably just stared at it every night and not dared to sew anything - i'm so afraid of disturbing nice fabrics! But this one ended up being a real treasure :)

3exter sa...

Underbar! Går tyget att få tag i?

annas alster sa...

mums! Vilken underbar body!

Anonym sa...

Tyvärr finns inte mer av tyget. Det var tt traderafynd om jag inte minns fel.
Jag hade bra gärna haft mer jag också!
//Thea

Annikwa sa...

Ojojoj vilket fantastiskt otroligt underbart tyg! Och vilken perfekt body det blev av det!

Anonym sa...

Verkligen snygg. Och tyget är ljuvligt

Benglan sa...

Otroligt schysst! :)

L ska vara Emil på dagis imorgon, men jag var lat så vi skaffade rekvisita på HM... Blev bra i alla fall. (Hon har gjort en egen "bysse" - rosa med massor av paljetter :))

Susanna sa...

vilket fantastiskt fin tyg! Underbar! Att du VÅGADE sy i en sådan raritet till tyg när du var trött!

Anonym sa...

Superfin! Och roligt att sy något från ett "unikt" tyg. Alla fina nyproducerade tyger används ju av "alla" hemsömmerskor att de skapar en egen barnklädes-nisch.

/Emma

Mimmi sa...

Underbart fin! Vad annars? ;-) Känner igen känslan av att suget att sy övervinner trötthet eller förnuft. Naturligtvis är det då allt strular allra mest.

Åsa Tidqvist sa...

åååh så snygg! vilket tyg! udnerbart! hur gör du de där snygga sprunden?

Suss sa...

Superfin blev den! Ja, kul att sy i tyger som inte alla andra har. Blir sugen på att inventera mammas tygförråd igen... Hmm hmm.

Fangoria sa...

Urhärligt tyg!!!!! Som du säger, härligt med ett tyg som inte finns överallt!
Hoppas prins katt sover bättre snart!

Retro Elephant sa...

Än en gång har du lyckats! Underbar

//Lina

Gittan sa...

Å vilken fin body!!!!
Bara älskar tyget!! Nån borde göra nytryck av det!

Hanna Engkvist sa...

Underbart! :)

metamorphosis sa...

Den blev ju superfin - och jag är imponerad över att du hade tålamod att faktiskt ro projektet iland trots att du var trött och fick lov att göra om!! Respekt! :)

rino sa...

vilket fantastiskt tyg, så kul när man får tag på sånt.
Kanske får du en slappakväll ikväll istället?
Te och en sytidning låter som en toppenkväll :-)

rino sa...

ps. fast att se om ett gammalt projectrunway-avsnitt är nästan ännu bättre ;-)

Skaparmani sa...

Ja jäklar vilket snyggt tyg, hoppas på nyproduktion!! =)

MinaMirakel sa...

Vilket underbart tyg!/Åsa

Retroknappen sa...

Underbart tyg och en underbar body!

rockefår sa...

For et fantastisk flott stoff som fikk bli en kjempefin body - fargene var herlige!

Lykke til med Prins Katt sin søvn og derav din - det er godt det som regel blir bedre om en stund, men slitsomt mens det står på!

Kobra sa...

Så stilig body!! Stoffet var knalltøfft!

Ellinor Sirén sa...

Åh, vilken fin! /Ellinor