onsdag 15 oktober 2008

Små röda retromuddisar

Det är något speciellt med att sy kläder i riktigt små storlekar. Nästan högtidligt! Extra speciellt blev det den här gången eftersom det är första gången jag syr retrobrallor i en så liten storlek - detta är 68. Jag har gjort mönstret från storlek 62 nu, så det ska bli jättespännande att se hur dessa blev på.

Härligt helröda är de. Även det är premiär - mycket nytt nu!

Mönster:
Eget

Material:
Röd velour från Jofotex
Röd mudd från Stoff och Stil till mudd och kantband.

Bäst just nu:
Att få sy ett par så små retrobrallor. Och att får prova en ny färg. Det är lika kul varje gång!

Sämst just nu:
Att jag faktiskt inte testat storleken. Så jag håller tummarna för att de passar - annars får jag justera!

24 kommentarer:

Cecilia sa...

Härlig färg, kan inte låta bli att längta lite till jul. Jättefin bralla, hoppas att den passar!

Nobelle sa...

Skulle vara jättekul att se byxorna på! Hoppas du får någon bild som du kan lägga upp!
Visst är det mysigt att sy så smått, tyckte det var jättekul att sy i stl.45-50, fast lite pilligt. Skulle försöka hitta inlägget som du hade för en tid sen om att överföra teckningar till tröjor men kan inte hitta det. Vet du vilket det var?

Thea sa...

Ja, jag bad faktiskt om en bild. Vet inte om den nye lille ägaren vill visa sig på bild; vi får väl se!

Är det den här tröjan du menar? http://kokalal.blogspot.com/search?q=hundtr%C3%B6ja I sånt fall skrev jag ju inte hur jag gjorde - och jag minns inte! Tror jag kalkerade över med kalkerpapper på vliesofixet.

Jes sa...

Verkligen härliga, underbar röd färg:)
Ja vist är det roligt att sy så små stolekar.

LinSar sa...

De är så otroligt fina dina byxor.Du kan komdinera färger i det oändliga.Den lilla kommer bli tok söt

Syserine sa...

Underbart fina i rödt!

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! Älskar din retrobralla! De är ju helt underbara!

Thea sa...

Tack snälla för era kommentarer! Jag blir så glad!

OttoPippi sa...

Du SKA verkligen bli glad! Byxorna är en fröjd!!!

Undrar så hur du gör när du ändrar ett mönsters storlek??? Måste man vara proffs för det???? Det är ju liksom inte bara att förstora det hela eller bara att förmiska hela kittet, eller hur???

gullhjärta sa...

Åh de är så fina! Man blir glad av att titta på dem. Modellen är underbar.

Hobbymegher sa...

Så flotte bukser!! Tenker de er tøtte på. Herlig masse fint i bloggen din, kikker nok innom flere ganger! :0)

Gekko sa...

Så fina och pluttiga! Färgen är ju så skön och rött är ju lättmatchat också!

ildana sa...

Retrobrallorna är härliga i alla storlekar! Säkert är det lite småpilligt att sy i små storlekar, själv har jag också bara sytt i storlek 80 (härtills ;) ).

LittlePoppins sa...

Jättesöta brallor!

Gulligan sa...

Underbar röd färg!!!

Retro Elephant sa...

Väldigt snygga osm vanligt :)

//Lina

Bravo sa...

Så innmari søte de var!

Anki på sytt/vurm sa...

Ursöta!
Och jag får oxå lite julkänsla :)
Mina barn ska få en kusin till våren, då ska det sys yttepyttesaker, det är ju verkligen nåt speciellt med de minsta storlekarna.

Thea sa...

Tack för alla snälla kommentarer! Jag blir så otroligt glad över att ni tycker om mina retrobrallor! :-)

Ottopippi:
Det stämemr att det är olika ändringar på olika ställen på plagget. JAg lärdi mig lite på en kurs jag gick i våras och så har jag läst mig till en del. Rent generellt kan man väl säga att du kan utgå ifrån något grundmönster som du vet är bra och se hur stora ändringar de gör mellan storlekarna. Personligen tycker jag det är lättare när man gör flera storlekar samtidigt, för då är det enklare att se och jämföra. Men man lär sig allteftersom!

Heilt spesiell sa...

Utrolig skjønne.Hadde vært gøy med actionbilder på disse ja:)

ellan sa...

Jätte snygga hoppas att storleken blev bra!

Strömming sa...

Så söta!!! :)

Luddeklær sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Luddeklær sa...

i'm in love................ herlig med strikk ved bena og rødfargen.........

Thale =)