fredag 17 oktober 2008

PIF till Snux

Nu har jag gjort färdigt min första PIF (=Pay it Forward). Den gick till Snux! Det blev ett set med tetranecessär, näsduksfodral och alwaysfodral i samma tyg. Tyget är ett av mina abslouta favorittyg som jag fyndade i våras (och tidigare har använt till en retroklänning).

Tetran fodrade jag med plastad frotté, som jag vände med frottésidan inåt. Det blev lite pyssligare att sy, men resultatet blev riktigt bra (tycker i alla fall jag!).

Bäst just nu:
Det verkar som att mottagaren blev glad för sin present! Det glädjer mig!

Sämst just nu:
Att jag hade slut på namnlappar som man viker dubbelt. Jag funderade på om jag skulle ta vanliga och vika, men bestämde mig för att låta bli. Det kanske var dumt?

4 kommentarer:

Karin sa...

Åh vilket härligt tyg! Förstår att det är ett favvo. Snux måste bli sååå glad!

rino sa...

Fint set, kul att du kommit igång med PIFarna;-)

Jag står inför samma problem just nu med slut på vikbara namnlappar. Man vill gärna ha namnlapp på presenter men de ickedubbla är inte toppen...

Gekko sa...

Mysigt kit i härligt tyg. Jag hade ng också kört utan namnlappar, icke vikbara skulle ju inte passa lika bra. Jag hoppas mina beställda band kommer väldigt snart annars har jag samma problem snart.

SNUX sa...

Takk takk takk!!! Jeg har lagt dem ut på siden min nå. Men jeg savnet navnelappene litt, altså.... :)