måndag 27 oktober 2008

Elefantset till ettåring

I våras sydde jag ett litet kaninset i doppresent till en kompis kusins lille kille. Nu ett halvår senare när han fyller ett frågade min kompis om jag inte kunde sy något till honom igen - de förra kläderna hade tydligen blivit jätteuppskattade (det är VERKLIGEN en komplimang när någon kommer tillbaks för att kläderna blev uppskattade. Jag rodnar av glädje och stolthet!).

Efter att ha kikat lite i bloggen fastnade hon för elefanttröjorna. Vi spånade lite och till slut bestämde hon sig för en röd tröja med vitt elefanttryck och ärmar av grönt elefanttyg. Till det fick det bli ett par helgröna velourmuddisar.

Halslinningen sydde jag på samma sätt som när jag sydde min elefantraglan och screentrycket gjorde jag såhär.

Mönster:
Samma som till min landskapsraglan, fast i storlek 68
Muddisar en anpassad variant från Ottobre.

Material:
Röd interlock och grönt elefanttyg, grön velour och grön mudd från Jofotex.

Bäst just nu:
Att min kompis, efter att ha förkikat på bilden, ringde och var jätteglad!

Sämst just nu:
Nej, faktiskt ingenting. Den här gången gick allt som på räls.
Jo, förresten - att jag är en vimsig virrhjärna som inte kan skilja på ugglor och elefanter! De som var snabba att läsa och kommentera såg att jag hade skrivit "uggleset" i rubriken (men nu är det ändrat!). Hur snurrigt är inte det?! Tack för att ni sa nåt - annars hade det säkert stått kvar! :-)

23 kommentarer:

Liza sa...

Uggleset? :)

Snyggt var det iaf:)

Bravo sa...

Hihi, jeg lurte også på tittelen? Fint var det i alle fall.

Bustråden sa...

Vad fint det blev med den kombinationen!

LinSar sa...

Vilken fin kombination.Det här kommer bli minst lika omtyckt.

prickig design sa...

Så fint kit!!! Vlken ära att få sy till samma beställare igen!
Var nästan säker på att få se en till tröja eller annan skapelse i landskapstyget.=0)

Anneli sa...

Verkligen läckert! Jag var väldigt förtjust i din bruna tröja med elefanten på men detta blev ännu bättre med tanke på ärmarna är i elefanttyget!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Så läckert det blev med röd bas och gröna ärmar.

Uggleset?? Njae det vet jag inte;-)

GOBLIgobli sa...

Elefanterna kanske också kan flyga...? :-D ;-)
Håller med de andra, så fint!

Emma sa...

Tokiga ugglor..
Men sådant gulligt set! Klart du ska va mallig!

Klockarbarn sa...

Hjälp!!!!!
Jag druknar av beundran för setta härliga GRÖNA (jag som älskar grönt) set. Vill HAAAAAAAAAA!!!!
Vad kan jag göra för att få äga ett sånt till min 2 åring?????

Tecko sa...

kikar in här som många gånger förr, men det är första gången jag kommenterar. Helt underbart set, klart du ska vara stolt!

Helena sa...

Fint set! Jättesnygg kombination med det röda och gröna!

kaoz sa...

Så fint:)Stilig kombinasjon.

Jes sa...

Å va fint det blev med rött & grönt :) Dina elefant tröja är lika fin som vanligt :)
men nu har du allt fått ugglor i mossen Thea :)

Jes sa...

Å va fint det blev med rött & grönt :) Dina elefant tröja är lika fin som vanligt :)
men nu har du allt fått ugglor i mossen Thea :)

Ellilo sa...

Så snyggt. Gillar inte de gröna elefanterna egentligen, men just i den här tröjan blev det jättesnyggt! Bra färgkombo. Kul att ses i lördags förresten.

Gekko sa...

Jättehärligt set! Och som många andra säger så är det extra kul med återvändande kunder!

Heilt spesiell sa...

Lekkert!Rødt og grønt er bare superkult.Utrolig forsegjort(som vanlig:))

Thea sa...

Oj, ja, jag var något förvirrad. Klart jag menar elefanter. Vanliga, hederliga, icke-flygande elefanter! :-D

Klockabarn, du kan maila mig...

Emma sa...

Kul att "mitt" lilla Söderköping o Jofotex får synas i rampljuset på en sån populär blogg. :)

Fina kläder, skulle passa på min lille kille. :) Kan man beställa av dig om man absolut inte kan sy själv? Vad kostar det?

Anonym sa...

Supersnyggt som allt du gör! Jag läser din blogg och blir inspererad! Sitter och knåpar med min egen blogg nu, såg att du hade en besöksräknare. Hur fixar man till det? Tacksam för alla råd! /Stina Lika Unika

Thea sa...

Emma: Tack! Ja, Söderköping har en speciell plats även i mitt hjärta! Jag skulle gärna sy till din lille kille - maila mig så kan vi prata lite mer!

Stina: Kika på www.susnet.se. Där hittar du hur man gör. Helt gratis. Vill du har mer hjälp kan vi ta det på mailen.

Anonym sa...

Då ska jag kolla där! Tack såå hemskt mycket!