torsdag 30 oktober 2008

Vinn ett par retrobrallor!!

Tillsammans kan vi hjälpas åt!
Vill du vinna ett par retrobrallor och samtidigt stödja kampen mot bröstcancer? Jag läste om Klockarbarns utlottning på hennes blogg och vill gärna vara med och dra mitt strå till stacken så här på kampanjens näst sista dag (fast kampen pågår ständigt och kontot är öppet!).



Så här går det till:

1. Sätt in 20 kr eller mer på Rosa Bandets (Cancerfondens) plusgirokonto (om man vill kan man skicka ett SMS till rosa bandet för fast pris 50 kr). Alla detaljer finns på Rosa Bandets hemsida.
2. Skriv sedan en kommentar här i inlägget att du gjort insättningen. (Jag har naturligtvis ingen möjlighet att kolla att det är gjort, men jag litar helt och fullt på var och ens samvete.)
3. Byxan finns i storlek 62-98. (Reservation för att den turkosa färgen kan variera beroende på vilken storlek du har valt!)
4. Den 6/11 kommer vinnaren att dras och annonseras i bloggen.


Observera att jag själv inte har någon som helst privat vinning av detta - allt går till Rosabandetinsamlingen!

46 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det går lika bra att smsa in pengar till dem, för det gjorde jag (fast summa á 50 kr) Vore jättekul att utöka minstingens garderob med ett par retrobrallor i stl 98.

Vindling sa...

Åh, det här vill jag vara med på. Har SMSat ROSA till 72900 och därmed skänkt 50kr.

Kicki sa...

Jag vill oxå vara med och hjälpa till. Har precis skickat iväg 50 kr till insamlingen :-)

Kram

Anonym sa...

jag vill oxå vara med och skickar nu ett sms på 50kr :) kan tillägga att flera ex av rosa bandet i olika former köps varje år eftersom mormor är drabbad.

hoppas många fler hoppar på detta :)

OttoPippi sa...

Jag skulle inte drömma om att inte vara med och tävla om ett par ÄKTA Kokalalretrobrall (originalet är ju liksom alltid det bästa :-)) Jag är också med, med 50 spänn!!! Tack för att du peppear oss att göra gott!!

Emma.H sa...

Klart man vill hjälpa till. Har skickat ett sms till rosa bandet, så nu får man väl hålla tummarna. Stl 86 skulle passa min lilla tjej perfekt.

Hälsningar Emma (en ganska ny läsare av din blogg)

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Jag har också sms:at. Härligt intiativ som går till något bra. Sen om man vinner ett par coola retrobrallor så är det bara ett plus i kanten.

snork sa...

Klart jag är med!
Min faster gick bort i bröstcancer förra året, så jag har sms:at nu!
Retrobrall i s 98 önskas om jag vinner, har en liten tjej i min närhet som skulle vara såååå fin i dem!

sygryn sa...

Har oxå sms:at till 72900
Såklart jag vill vara med i utlottningen, stl. 74 skulle passa mitt lilla gryn perfekt!

Äppel Päppel sa...

Såklart att man vill vara med! Har också SMS:at och skänkt 50 kr till Rosa Bandet! Strl 86 skulle passa min lilla sockertopp! (eller strl 80 om de är stora i storleken?!?)

Varma hälsningar

Lina

gullhjärta sa...

Jag vill givetvis också vara med och stödja rosa bandet. Har smsat 50 kr. När jag inte är mammaledig jobbar jag som sjuksköterska och arbetar dagligen med cancerpatienter, en fruktansvärd sjukdom som verkligen behöver forskningspengar.

Skulle verkligen vilja vinna en par urfräcka retrobyxor, stl 74skulle passa min minsting perfekt.

/Sofia
http://gullhjarta.blogspot.com

Cantina sa...

Jag ÄLSKAR designen av dessa retrobrallor!!
Självklart är jag också med och stöder Rosa Bandet!!

Katharina sa...

Klart man vill både stödja Rosa Bandet och ha en chans att vinna de fräcka byxorna!

Jag har sms:at och om fru Fortuna väljer mig så vill min son väldigt gärna ha ett par byxor i storlek 68.

Marie Frost sa...

Vilket bra initiativ! Jag har sms:at in och vill delta i utlottningen. Jag vill gärna ha dina fräcka brallor i strl 74 om jag vinner.

Gekko sa...

Klart jag vill vara med och tävla, det är som Ottopippi säger att originalet är ju bäst! Pengar sätts in så snart jag kommer åt min bankdosa, vågar inte skicka sms från utlandet... Spännande!

LinSar sa...

Har sms:at in 50kr.
Retrobrallor passar ju inte mina töser men jag har vänner som jag gärna skulle ge ett par äkta kokalal brallor till.
Hoppas¨på tur

Anna-Snoddas sa...

Jag vill också!!!
Pengar på väg!
Dina brallor är ju såååå snygga!

malin sa...

självklart så har jag också sms:at! Oliver skulle bli delikat i ett par kokalal-brallor :)

Livet är Underbart sa...

Hej! Jag sms:ade till 72900 och gav 50:- till rosabandet. Klart jag vill vara med och stödja. Stl 98 skulle sitta fint på en liten retro kille. Kram moje ps. Dockan Emma får absolut inte byta kläder utan det är bara din bruna klänning som gäller ds =)

LERA sa...

Vill absolut vara med på denna utlottning, skulle vara underbart att utöka garderoben med ett till Kokalal plagg. Borde kanske inte matchas med gul elefanttröja men men.. Återkommer dock vid eventuell vinst om storlek! hoppas hoppas...

/Emma (LERA)

LERA sa...

Har självklart betalat in på rosa bandet oxå, kanske borde sagt det ;-)

/LERA

fante sa...

Jag har också lagt in pengar på kontot, men i Finland. Hoppas att det är okej, om inte så har jag ju i alla fall gett pengar till ett gott ändamål :-)

stora lilla j sa...

Jag vill också vara med och hjälpa till, och hoppas såklart på ett par snygga bralls till minstingen! Sagt och smsat, jag är med och tävlar! =)

Thea sa...

Hej alla!
Tusen, tusen tack för alla bidrag! Så otroligt roligt att vi lyckas skrapa ihop en slant. Jag är verkligen jätteglad över att så många vill vara med!

Moje: Kul att dockan gillar sin klänning! :-)

Emma: Men kan inte gult och turkost funka ihop? Annars får vi prata om saken vid eventuell vinst... ;-)

Fante: Såklart det går lika bra att ta kontot i Finland!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Nu har jag satt in 50 kr till Rosa Bandet och hoppas att min lilla tjej vinner ett par coola röda brallor, hellst strl 74.

Tack igen för bra blogg.

Tiro sa...

50 kr till Rosa bandet....och min lilla tös skulle så gärna vilja vinna ett par fina retrobrallor i strl 86 (som hon kan spatsera i här nere i Skåne)....

klara sa...

Har nu sällat mig till skaran som SMSat. :-)
Om tösen mot förmodan skulle få ett par nya byxor så drar hon storl 86/92.

plyschmyran sa...

Jag har också smsat in nu. Storleken till min 9 månaders son är 80.

MemLin sa...

Vill självklart också vara med :-) Har skickat iväg ett sms nu. Mycket bra intiativ!

Anonym sa...

nu kanske jag kan....=)
smsat 50kr och har en tös i strl 68
cajsa.anka@telia.com

Thea sa...

Tack Caisa! :-)

prickig design sa...

Hej! Nu får jag också vara med o tävla!! Har skickat ett sms. Har länkat till dig från ett inlägg hos mig. Hoppas att det är ok....
Trevlig helg!!

Anonym sa...

50kr på väg till rosabandet!
Bra initiativ!

Anonym sa...

Vill oxå vara med!
Bra initiativ att samla in pengar på detta sätt.
Läser dina fina blogg o skulle gärna vilja ha ett par retrobrallor till lilltjejen (strl 92)

Hälsningar Karin (elmabus@hotmail.com)

De Går Bra Nu! sa...

Klart min vill ha chansen att vinna ett par fina byxor samtidigt som man är med och stöder något väldigt bra. Har också smsat in 50 kr till 72900.

Tycker dessa tävlingar är super bra, har hakat på flera stycken så detta är inte den första femtiolappen som skänks =)

Anonym sa...

Klart lilleman vill ha chansen på en Kokalalbralla ;-) så nu har jag SMSat och skänkt 50 kr till rosa bandet.

Titti sa...

Jag har satt in 50 kr till Rosa Bandet och hoppas att min lilla tjej vinner ett par coola röda byxor, helst i strl 74. Hoppas vi har turen med oss, då vi aldrig vinner :D

Anonym sa...

Bra inititativ, självklart stöder jag rosa bandet! Om brallorna skulle hamna hos mig vore storl 86 bra tror jag. (m.lar@telia.com)

Martina sa...

Såklart jag är med! Min lilla tjej skulle vara så fin i stl 68!

Anonym sa...

Mycket bra initiativ! Klart att jag vill vara med, och att dessutom få chansen att vinna ett par fina byxor gör det bara ännu trevligare!
Hos oss skulle strl 98 passa bra!

/Lena (lena.sandrieser@gmail.com)

Carolina sa...

Självklart vill jag också vara med. Stl 80 till min lilla tjeja

Anonym sa...

Hej en hjärtesak som jag gärna är med på i sista sekund. SMS:at till 72900 och skänkt 50kr har jag gjort nyss. Karin
kkforsberg@telia.com

Anonym sa...

Bra initiativ! Jag vill självklart vara med. Har skickat sms till Rosa Bandet. Dina retrobrallor är verkligen supersnygga :) Magda

jejja79 sa...

Kanske i sista stund, men jag VILL va med. Har skickat ett SMS till 72900 med ordet ROSA i. Har en kompisbebis som skulle klä i retrobrallan, fin julklapp tycker jag =)

Anonym sa...

Jättebra - jag har bidragit - mitt barnbarn Oliver kommer att bli jättefin i de läckra byxorna.