söndag 13 maj 2012

Ett höjdarpar!


Jag ÄLSKAR den här kombinationen!  Alltså bruna retrobrallor och rött sköldpaddstyg.  Det är bara så himla snyggt, coolt, stilrent, matchigt och jag vet inte vad!

Faktum är att detta är något så ovanligt som en beställning.  Det är inte ofta det sker nu längre, tyvärr, eftersom jag på min begränsade egentid känt att jag måste kunna få sy precis det jag känner för just då.  Annars blir det mer stressigt och betungande än lustfyllt och avkopplande.  Men visst är det egentligen roligt att sy beställningar också.  En vacker dag, när mina egna ungar har tröttnat på mina kläder, då ska jag sy flera beställningar!

Och retrobrallorna...i höst är det FEM år sedan jag sydde mitt första par.  Bore göra en retrobralltårta och ha femårskalas...

Mönster:
Egna, strl 80

Material:
Brun Hilcovelour från tyghyllan.
Sköldpaddstyg från Mina Små - men det sägs att de har lagt av??
Interlock till bodyns kantband och muddväv till retrobrallornas kantband och muddar.

Bäst just nu:
Jag är verkligen galet förtjust i det här setet!

Sämst just nu:
Att det blev en välidgt lång väntan för mottagaren.   Hoppas de tyckte det var värt väntetiden till slut i alla fall.

9 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Härligt set, väl värt att vänta på.
Jag har två meter sköldpadstyg liggandes, men har inte velat klippa i det ännu, det är underbart!/Åsa

od Andulky sa...

Så himla fint! Håller med om kombon, underbar!!

Retroknappen sa...

verkligen fint! jo mina små har lagt ner och sålt ut. tror inte att det finns något kvar. synd tycker jag för det var så himla fina mönster.

Retro Elephant sa...

Otroligt fina!

//Lina

Dagliga Ljusglimtar sa...

Jag kan lova att mottagaren är nöjd och det var värt väntan! Här kan du se några bilder på hur kläderna ser ut på!

http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/2012/05/det-kom-ett-mjukt-paket.html

Jag fortsätter att kika in här, för du syr så fint!

Eli sa...

Kjempestilig! Enig i at det var en herlig kombinasjon :-)

Evelina sa...

Vilka mysiga kläder! Det retroinspirerande passar verkligen :)

Min vän har startat en second hand på nätet som riktar in sig på barnkläder av finare märken för billigt pris, ett tips för dig med småbarn: http://newin.se/

Ta hand om dig!
Evelina

Sofia / rufi design sa...

Mycket snygg kombo! Ser fantastiskt skönt ut att ha på sig dessutom. :-)

Fanzan kläder sa...

Gud vad fina retro brallor!! Älskar verkligen allt retro.Du är jätte duktig.kram jenny fansan-kläder