torsdag 17 maj 2012

Maria Nyckelpiga



Vi blev så himla förtjusta i lillebrors keps, han har den jätteofta och får massor av positiva kommentarer för den, att jag ville göra en likadan till lillkusin.  Jag tog samma mönster som till lillebrors, men gjorde linningen lite bredare eftersom lillkusin har något större huvudomfång.  Och namnlappen fick hamna fram den här gången.

I garderoben hade jag ett rött manchestertyg med svarta pricka som legat och värmt hyllan alldeles för länge.  Det åkte fram och blev till en jättesöt nyckelpigekeps!
Visst är hon för go, lillksusin, när hon spelar fotboll i sommartunika och nyckelpigesmäck?

Mönster:
Eget, strl 52, samma som till denna.

Material:
Prickig smalspårig manchester från tyggömmorna.
Bäst just nu:
Jag blir så glad över att bror min är så förtjust i kepsen.  Det värmer!

Sämst just nu:
Jag kanske kunde haft lite kraftigare mellanlägg i skärmen?  Eller så hade det blivit för styvt då? 

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Men vilken liten sötis, blev jätte härlig i det tyget!

Jag är på g med att sy en keps till lillebror och jag använde kraftigt vävt mellanlägg från bibbis på den övre skärmen och tunnare på den undre tyckte det blev riktigt bra men då är skärmen inte så lång eller vad ska jag säga mitt fram liksom om du förstår!

clovek sa...

knall skjønne :)

Emsters Alster sa...

Jättesött tyg och fin liten goding under kepsen!

od Andulky sa...

Den är verkligen grymt fin!!
Kram

MinaMirakel sa...

Superfin, jättekuligt tyg!/Åsa