måndag 14 maj 2012

Summertime



Det är grymt, det här tyget!  Ett sånt riktigt gladtyg!  Precis så somrigt som namnet - "sommar".  Jag köpte en lagom bit av Znok på Syfestivalen och hoppas att det ska räcka till en liten T-shirt till lillebror också.  Denna singoalla är nämligen numer lillkusins.

Mönstret är detsamma som till päronsingoallan, men halsringningen är större på denna - av den enkla anledningen att jag tänkte lite fel när jag mätte resåren förra gången.   Den gick lätt över huvudet ändå, så det gör inget, bara att modellen blev aningen annorlunda.  Och än har ingen dött av lite variation.

Mönster:
 Eget, strl 86, samma som till denna.

Material:
Jersey i bomull/lycra från Znok.

Bäst just nu:
Att hela omgivningen doftar hägg.  Jag ÄLSKAR den doften.  Den är, som någon sa, till och med bättre än lukten av kanelbullar!

Sämst just nu:
Att ovan nämna tid är så kort!  Så svårt att hinna med att både dofta på hägg och sy.  Fast jag har ju förmånen att kunna gå omkring och sniffa på dagtid ett tag till.

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!

MinaMirakel sa...

Tyget är ju fantastiskt, har faktiskt inte köpt det ännu;).
Det passar ju jättefint till en singoalla!/Åsa

Retro Elephant sa...

Mycket fin modell och för att inte nämna tyget!

//Lina

Pernilla sa...

Så fin, ville också sy singoalla till storasyster i detta tyg men hon gillade det inte, tur att lillebror har fått tröja i det så jag kan njuta helt underbart tyg!