fredag 11 maj 2012

Med och utan päron



För ett par veckor sedan var vi barnvakt för den här lilla godingen - lillkusin - och hennes systrar.   Lillkusin anlände iklädd sin nya päronsingoalla.  Alltså MED päron.  Fast stannade kvar utan, medan mamma och pappa var och förlustade sig på annat håll.

Egentligen var tyget inte alls tänkt att bli en singoalla.  Det blev en tankevurpa och plöstligt hade jag klippt till den fast jag redan hade tänkte ut att det skulle vara till en vanlig enkel trikåklänning med bruna kantband.  Nåja, det blev ju finst som singoalla också, fast jag missade kantbandseffekten.

Mönstret till singoallan är samma som till cirkussingoallan, fast i storlek 86 den här gången.  Ja, jag blev så förtjust i modellen att jag gjorde mig jobbet att rita det i en storlek till.  Det är lite pyssel med det, eftersom man håller på och klipper upp mönstret och breddar och håller på.  Men det var det värt, tycker jag. 

Mönster:
Eget, strl 86

Material:
Pärontrikå i cerise, köpt på Stoff och Stils nya butik i Stockholm.

Bäst just nu:
Jag gillar både tyget och modellen.  Och busiga lillkusin verkade trivas i sin outfit.

Sämst just nu:
Det är jättekul att Stoff och Stil har öppnat i Stockholm, men jag hade kanske lite för höga förväntningar när jag åkte dit.  Tyckte inte det fanns så mycket, faktiskt (förutom det här och ett par till fina tyger, förstås, men jag hade förväntat mig MASSOR!).  Muddväv och blixtlås var det värt en tripp för, men jag hade sett framför mig mer.  Men de kanske får in mer framöver, vem vet?  Och det är hursomhelst roligt att de nu också finns i Stockholm.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Men så söt gjorde inte så mycket att du tänkte fel tyget passar super bra som singoalla med =)

Jag tror inte du är ensam om att tycka butiken var så där har hört flera som sagt samma sak. Jag skickade dit min syster för att titta efter ett tyg sist hon åkte hem hit, men det fanns inte och hon tyckte det var lite så där halv dant utbud men som sagt det kanske blir bättre med tiden =)

Trastungen sa...

Åhhh! den var kjempe/ jette søt !

Yena sa...

Jag tycker inte heller Stof o stil har så fina jersytyger. Det är som att det saknas både mönster och färger. Annars gillar jag dem.
Singoallan är superfin!

MinaMirakel sa...

Verkligen härlig!/Åsa

Le Petit sa...

Jättessöt singoalla! jag tycker mycket om detta tyg och sydde lillans bb-kit av det. Håller med dig om stoff och stil, men det är ändå lyxigt att ha butiken så nära nu.