söndag 6 maj 2012

Fräscha gekkogrodor


...och hur ser då en gekkogroda ut, kan man ju undra.  Kanske skulle be femåringen rita en?  Då lär jag ju få veta, tänker jag.  Eller så nöjer jag mig med att på ett fantasilöst vuxenvis förklara att det är ett tyg med grodor som kommer från Gekko.  :-)

Jag sydde en t-shirt i det här tyget för ett tag sedan.  Då kantade jag med samma tyg.  Jag blir mer och mer förtjust i den tröjan för varje dag.  Ändå ville jag prova något nytt den här gången, så jag tog vita kantband och vita täcksömmar till den här tunikan som lillebrors kompis fick i sommarpresent häromdagen.  Jag och hennes mamma fångar de sista av våra gemensamma föräldralediga dagar nu och hann njuta av både lunch, försommarpromenad och kaffe med dopp innen dagen var till ända och lillebrors kompis åkte hem med sin tunika i packningen.  Hoppas den passade och kommer till användning!

Mönster:
Eget, strl 86

Material:
Gekkos grodtyg, köps hos Liv Home.

Bäst just nu:
En supermysig dag tillsammans med en god vän och våra härliga ungar!

Sämst just nu:
Att våra kvarvarande gemensamma föräldradagar är så himla få.  Hoppas vi lyckas fånga en eller två innan tiden är ute.
Och så blev vitbalansen lite sådär på sista bilden....

6 kommentarer:

Gittan sa...

Jätte snyggt med vita kantband! Det liksom blir än mera somrigt! Och ska jag vara ärlig så gillade jag inte alls det här tyget först men det växer hela tiden och börjar till och med kanske att bli en favorit!

Jennie sa...

Åh hjälp så söt!! Gillar verkligen tyget och det blev fräscht och fint med vita kantband.

carina sa...

så sött :-) Synd att mina barn alltid smutsat ner sig så förtvivlat, jag har aldrig kunnat ha vitt till dem...

Grodtyget var härligt, hade missat det.

Thea sa...

Haha, mina smutsar också ned sig hela tiden, men jag försöker ränka att det är meningen att de ska vara lite smutsiga! Och till den här vvar ju bara kantbanden vita, så det funkar nog hyfsat. :-)

CatarinasPatchworkSytt&Smått sa...

Så fint!(som alltid hos dig!) Jag blev inspererad och följde länken och har fyndat tyg ikväll :)Jag har mycket att tacka dig för Thea! Så många generösa och bra tips du delar med dig.Bästa bloggen tycker jag!Tack!

Thea sa...

Tack för den värmande kommentaren, Catarina! Den kommer jag sova gott på. :-)