onsdag 27 februari 2008

Till en liten spindelflicka...

...ska den här klänningen och dagisväskan flytta.

Det är så skönt att få ha pysslat med något annat än nya symaskinen ett tag nu. Jag måste nästan sätta en gräns för hur mycket tid jag lägger ned på den. Det är ju fortfarande en massa roliga saker man kan göra ändå! Som detta - jag blir så glad när någon gillar min klänning.

Klänningen är i storlek 104. Eftersom jag inte hade något sånt mönster fick jag skapa ett. Jag hoppas innerligt att den passar... Den här gången blev det även premiär för de fina namnlapparna jag köpt genom Jes - tack för hjälpen!

Dagisväskan är sydd enligt Knåpmoderns beskrivning. Utsidan är spindelmannentyg och insidan ett kraftigare rött tyg från IKEA. Det lite kraftigare fodret gör att väskan får lite stadga. Sen har jag kantat hela väskan med petrolfärgad snedslå.

11 kommentarer:

Carolina sa...

Fint som vanligt!
Och visst är det kul när folk tycker om det man gör ;)

Carolina sa...

Thea
En fråga till ang den nya maskinen: Är den tvånåliga täcksömmen lika svår att få till som den trenåliga? Anledningen att jag frågar är att jag imorgon iaf ska in till stan och testa en coverstyle bara för att få nån uppfattning (kanske inte ger nånting...)

Thea sa...

Har inte testat än! Men det är framför allt den vänstra nålen som gör hoppstygn och då gör att toptråden inte fäster.

underbarn sa...

Du syr så otroligt fina kläder! Supertufft med spindelmannen!

Thea sa...

Tack Underbarn!!!!
Just nu känner jag mig lite nere. Kanske för att jag inte blivit kompis med min nya maskin riktigt. Jag är lite dränerad på energi... Din snälla kommentar värmde extra mycket!

Gekko sa...

Härligt kit! Du skall se att du startat en spindelflickavåg i detta land!
Och här kommer en energibostrande kram! Hoppas att du redan vaknat full av energi!

Jes sa...

Dina spindelmannen kreationer är så superhärliga trötnar alddrig på att se dem. Klänningen och väskan är super som vanligt.

Vindling sa...

Som vanligt är Spindelmannenklänningen underbar! Hade den i åtanke när jag var på tygshopping igår, menhittade inget kul tyg som gav tillräcklig inspiration. Hade väl inte tänkt just spindelmannen, men något annat typiskt "pojkigt" tyg var jag på jakt efter. Får fortsätta leta och under tiden experimentera fram ett mönster som funkar. :)

Thea sa...

Tack Gekko, den kändes ända hit! :-)

Lumlum: Har funderat på Disneye "Cars", för Blixten McQueen är en annan favorit...

Mimmi sa...

Jag är inte så värst förtjust i alla dessa "barntryck" men du gör verkligen något bra utav det. Tittade faktiskt lite extra på spindelmannentyget på en tradera-auktion ;-)

Vindling sa...

Cars kan nog bli väldigt snyggt det också. :)