fredag 15 februari 2008

Några näsduksfodral till...

De gick åt! Näsduksfodralen jag sydde för lite sen. De är så roliga att sy för de går rätt snabbt att göra. Man behöver inte tänka så mycket utan kan glädja sig åt de glada färgerna istället. Samtidigt måste jag erkänna att ett projekt som hästtröjorna kräver rätt mycket energi, så det var skönt att bara sitta och gasa på overlocken. De är nämligen helt sydda på den.

Måtten och tillvägagångssättet har jag hittat på Gekkos blogg. Tygerna den här gången kommer, uppifrån från vänster sett, från Reprodepot, Reprodepot, loppis, Myrorna och Superbuzzy.

12 kommentarer:

Anonym sa...

De blommiga var jättefina! Skulle du möjligtvis kunna sälja en sån? johanna.lageholm@gmail.com

Mimmi sa...

Jag håller med - ibland är det skönt att bara behöva gasa. Just detta gör att jag oftast känner mig motvillig att påbörja bodies (det är så bökigt med kantbanden) men å andra sidan blir man dessto nöjdare när det blir klart. Tur det saker i alla svårighetsgrader att sy.

Som vanligt har du så härliga tyger.

Gekko sa...

Snygga! Jag har börjat en storstädning av tyggardroben idag och sorterat ut en egen lien hög med tyger som skulle lämpa sig bra till foddral! :-)

Lisa Lindberg..... sa...

Hej Thea, såg att du hade kommenterat min blogg för ett tag sedan. Tack så mkt. Lite tråkigt bara att jag inte har en overlockmaskin...syr bara med vanlig - blir ju inte lika snyggt då ju. Jo jag gillar Trollunge faktiskt, dom är ganska stora i storlekarna men annars är dom bra :-) Näe man får inte hem något mönster utan färdigklippta tygbitar, men jag har ritat av tygbitarna innan jag sytt ihop plagget och på så vis fått ett mönster :-) Mvh Lisa

Jes sa...

Fina fodral & vilka fina tyger, jag bara måste beställa från superbuzz, men det går ju inte ihop med nya löftet att inte köpa tyg och spara till pfaffen... fast det löftet va ju för tradera... :)

Thea sa...

Tack för era kommentarer!
Johanna: Jag har mailat dig.
Gekko: Jag skulle också behöva sortera lite. Tenderar att klippa i mina favvotyger istället!
Minellii: Kanske man skulle beställa något från Trollunge då. Det du hade sytt var ju jättefint! Om du är så sugen på en overlock - kan du inte köpa en begagnad då? Kolla med din symaskinsaffär - ibland får de in enkla begagnade när folk byter upp sig.
Jes: Japp. Löftet var bara för tradera! Sälj en dagisväska i Superbuzzytyg, så har du delfinansierat det tyginköpet! Och Superbuzzy är inte superdyra.

GOBLIgobli sa...

Åhhh, tvåan uppifrån är ju fööör snyggt!! Börjar snart falla för fodraltrenden, måste ju testa dessa snabba fiffiga grejer. ;-)

Anonym sa...

Undrar varifrån du beställer etiketterna?

Thea sa...

Gobligobli: Det måste du ju göra!

Ika: www.minanamnband.se

Lisa Lindberg..... sa...

Hej Thea. jo jag håller på att spara pengar till en vanlig maskin först då jag syr på min mammas maskin nu. Min gick sönder och det är inte lönt att laga den....den skulle kosta 1000kr att laga den och den är gammal så då går säkert nått annat sönder snart så det är likabra att köpa en ny....och sen får jag väl försöka spara ihop till en overlock. Fyller år snart så då får jag önska mig en massa pengar :-) tackså mkt, det är himla fna grejor på trollunge

Anonym sa...

Idag fick jag mitt fina näsduksfodral. Det var tillochmed ännu finare än på bild. Like it a lot! Tack!

Thea sa...

Va bra! :-)
Tack själv!