torsdag 2 augusti 2007

Fleecetossor

Äntligen tillbaks efter semestern! Egentligen är det ju trist att semestern är över, men jag ska erkänna att jag saknat symaskinen en hel del! I stället har jag skrivit långa listor på saker jag vill sy i höst! Jag har också lusläst nya numret av Ottobre, kikat i tygaffärer och slunkit in på en och annan loppis.

Jag börjar min "hösttermin" med att lägga upp en bild på dessa tossor i fleece. Mönstret hittade jag i en bok som heter "Välkommen Baby" och är skriven av Gitte Shou Hansen. Jag lånade den på biblioteket. De var rätt enkla att sy. Det som tog klart längst tid var att brodera blommorna med kedjestygn. Nu var det också första gången sen mellanstadiet jag sydde just kedjestygn, så jag fick väl inte ha för höga förväntningar!

Egentligen är nog dessa lite för gulliga för mig, men det var kul att prova på kedjestygn!

5 kommentarer:

malin sa...

Dom var ju helt underbara! Mysigt att ha tofflor under kalla höstdagar :)

florin design sa...

Å jag har saknat dina alster, vet inte hur många gånger jag varit in hit och kikat....

Jätte söta tofflor!!!!

Thea sa...

Å, vad roligt med lite pepping! Jag har så många idéer att jag inte vet var jag ska börja, så jag surfar mest runt som en galning för att uppdatera mig :-). Jättekul att du kikar in så ofta på min sida!

Carolina sa...

Välkomen tillbaks! Har saknat dig alltid lika kul att kolla in dina alster.

Thea sa...

Tack! Det är lite som att träffa sina vänner igen efter semestern, när jag läser era kommentarer!