måndag 27 augusti 2007

Spindelmannenklänning till nyfödd

En av mina allra bästa vänner har fått en liten dotter! Eftersom min kompis och hennes man (som också är min kompis!) har samma humor som jag själv, tror (och hoppas!) jag att de kommer att se det lustiga i den här klänningen. Den är sydd i storlek 50/56 enligt mönstret till förklädesklänningen från boken Baby Cool. Tyget är det som blev kvar från min egen dotters spidermanklänning. Hon älskar den! Men å andra sidan var hon stor nog att önska sig en...och det är ju inte det här lilla knyttet. Men lugn, hon ska få andra presenter också!

Istället för knappar har jag gjort ett knytbart sprund på bakstycket. Det, liksom resten av klänningen, är kantat med färdig snedslå som jag sytt på direkt, snedslå-tyg-snedslå, utan att hjälpsy fast den först.

6 kommentarer:

Gekko sa...

*ler lite tyst* - Det är en strålande grej, så himla oväntad kombination! Du ska se att du får beställningar på denna i dessa unisextider!

Thea sa...

Ja, visst är det lite "sjukt"?! Skojigt att du också ser det roliga i den!

Jes sa...

ÅÅÅ vilken underbar klänning, hon kommer att ta alla med stor när hon har den på, tror som Gekko att du kokmmer få fler beställningar på denna klänning.

Ida sa...

Jag tyckte den var supersnygg.

Carolina sa...

Snygg och kul!

Anki på sytt/vurm sa...

vad gulligt, en sån supersöt med supertufft tyg :)
Jag gillar!